۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۵۸۴۰۶
استاد حوزه و دانشگاه:

خسارات تاثیرپذیری مسؤولان از تفکرات غربی به مراتب بدتر از تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با انتقاد از عدم توجه به مسائل دینی و بیان مسائل سکولاریستی از سوی برخی مسؤولان گفت: تمام قوانین کشور بر مبنای اصول دینی تنظیم شده است و حتی صراحتاً قوای سه گانه به اجرای قوانین اسلام در جامعه ملزم شده‌اند.
حجت الاسلام دکتر محمد رضا باقرزاده  عضو هيأت علمي موسسه امام خميني (ره)
حجت الاسلام محمد رضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره اظهاراتی که اخیرا در خصوص عدم مسئولیت دولت در برابر اخلاق و ارزش‌ها در جامعه مطرح شده است، گفت: این نگاه منتج از نگاه سکولاریستی به حکومت و قدرت است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: در نگاه سکولاریستی به دست آوردن قدرت تنها برای داشتن قدرت است نه به خاطر توجه و اشاعه ارزش‌های اخلاقی در جامعه؛ این مطلب یعنی چنین صاحبان قدرتی که با این نگاه به قدرت و حکومت نگاه می‌کنند نمی‌توانند از ابزار قدرت برای توجه به ارزش‌های اخلاقی استفاده کنند.
حجت الاسلام باقرزاده افزود: در مقابل تفکرات سکولاریستی، دیدگاه دینی از ابتدا سعی می‌کنند تا قدرت را به دست آورند تا ارزش‌های دینی را در جامعه سامان داده و از این ابزار بهترین بهره‌ای که عقل و شرع به آن حکم می‌کنند را ببرند.
وی اظهار داشت: امروز علمای غربی سیاست فلسفه قدرت را تنها به منظور به دست آوردن قدرت بررسی می‌کنند و علم سیاست را با نام‌هایی مانند علم قدرت٬ اداره قدرت٬ جابجایی قدرت و ساماندهی قدرت می‌خوانند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ابراز داشت: این در حالی است که چنین تعریفی در نگاه اسلامی محل خدشه است؛ علمای سیاست در اسلام، سیاست را علم عدالت می‌دانند و آن را به عنوان محوری ترین بحث در مقوله حکومت مطرح می‌کنند؛ علم اجرای عدالت و ارزش‌های الهی، معنوی و اخلاقی نامیده می‌شود و این هدف قدرت و سیاست می‌شود.
حجت الاسلام باقرزاده با توجه دوباره به سخنان مسؤولان اجرایی کشور گفت: لایه‌هایی از سکولار که در ذهن غرب زدگان شکل گرفته است باعث می‌شود هر از چند گاهی چنین مطالبی را ناخواسته مطرح کنند.
وی ادامه داد: تهاجم فرهنگی تنها بدحجابی نیست؛ تحت تأثیر قرار گرفتن یک مسؤول فرهنگی یا دولتی نیز می‌تواند نمونه‌ای از تهاجم فرهنگی باشد که از نگاه‌های اسلامی و انقلابی عدول کرده است؛ تلفات چنین تهاجم فرهنگی بیش از انواع دیگر آن است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با توجه دادن به سخنان مطرح شده درباره وظایف پلیس ابراز داشت: وقتی می‌شنویم که مطرح می‌شود پلیس وظیفه اجرای دین را ندارد و تنها باید متن قانون را در کشور پیاده کند، دو تفسیر به ذهن متبادر می‌شود؛ تفسیر اول اینکه افراد پلیس نباید اسلام را به صورت خودسرانه اجرا کند و تفسیر دوم اینکه پلیس حق ندارد با نگاه دینی وارد شود.
حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: بیان به صورتی بوده است که هیچ کس، اعم از علما، مراجع، دولتی‌ها و رهبر معظم انقلاب برداشت اول را از سخنان مطرح شده نداشته‌اند؛ و این به ما هشدار می‌دهد که مواظب باشیم تا افرادی که مسؤولیتی را در کشور به دست می‌گیرند به صورت خودسرانه بدون اطلاعات کافی اظهار نظر نکنند.
وی با اشاره به غیرت دینی سربازان رژیم گذشته گفت: ما در زمان طاغوت از سربازان انتظار داشتیم تا در جامعه اسلامی غیرت دینی داشته باشند؛ حال چگونه به پلیس جمهوری اسلامی بگوییم که تو حق نداری که رگ دینی داشته باشی و در کوچه و خیابان از زیر پا گذاشتن ارزش‌های اسلامی جلوگیری کنی.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بند دوم قانون اساسی را مورد توجه قرار داد و گفت: وظیفه دولت ایجاد زمینه‌های معنوی برای جامعه و رفع موانع معنویت گرایی، اخلاق گرایی و دین گرایی است و باید به فکر رفع زمینه‌های فساد و تباهی باشد؛ حال چه فساد و تباهی بالاتر از فراموش شدن دین در جامعه است؟
حجت الاسلام باقرزاده با اشارات فراوان به قوانین اساسی و عادی کشور درباره لزوم دخالت پلیس درباره پیاده سازی دین در جامعه گفت: این پلیس اگر در جایی متوجه شود که خلأ قانونی وجود دارد وظیفه دارد تا گزارشی در این موارد تنظیم و ارائه دهد تا مسؤولین قوای سه گانه در رفع آن بکوشند./836/ت301/ج
ارسال نظرات