۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۵۸۴۸۵
امام جمعه بیرجند:

مهم‌ترین رسالت معلمان در نظام آموزشی تولید اندیشه و علم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که مهم‌ترین رسالت معلمان در نظام آموزشی تولید محوری اندیشه و علم است، گفت: معلمان نباید تنها به کتاب‌های درسی و منابع کمک آموزشی اتکا داشته باشند بلکه باید خود هم در فرایند یاد دهی به دانش آموزان تولید گر اندیشه و محتوا باشند.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي بيرجندي

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که معلمان نباید تنها به کتاب های درسی و منابع کمک آموزشی تکیه داشته باشند، گفت: مهم ترین رسالت معلمان در نظام آموزشی تولید محتوا و اندیشه سازی است.

 

وی افزود: متأسفانه بعضی از معلمان در نظام آموزشی امروز به جای این که دانش آموز را اندیشه گر و تولید کننده فکر تربیت کنند از او تنها ظرفی برای اطلاعات عمومی و محتوای گوناگون می سازند و این کار برخلاف نظام تربیت الهی است و معلم خوب معلمی است که درست اندیشیدن و درست عمل کردن را به دانش آموز خود یاد دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که آموزش باید با طعم لذت و چاشنی محبت عجین باشد، تصریح کرد: همان‌طور که بزرگان ما گفته‌اند درس معلم اگر زمزمه محبت و شیرین باشد دانش آموز را جذب می‌کند و اگر شیوه تدریس معلم لذت بخش نباشد نه تنها نخواهد توانست دانش آموز و دانشمند موفقی تربیت کند بلکه افرادی دل زده و فراری از دانش به جامعه تحویل خواهد داد که بیشتر عمر خود را بیهوده پشت نیمکت‌ها تلف کرده‌اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که باید محتوای کتاب های درسی با نیازهای روز جامعه و احکام دینی هماهنگ باشد، اظهار کرد: بعضی از منابع درسی که در میان دانش آموزان بوده اقدام به حفظ نمادهای دینی از جمله چادر از لباس زنان ایرانی کرده و تصاویر کتاب‌ها بیشتر از آنکه معرف فرهنگ اسلامی باشد ترویج دهنده اسلام آمریکایی است که باید در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

 

وی با بیان این که باید زنان در کتاب های درسی با حجاب کامل به دانش آموزان معرفی شوند، ادامه داد: همچنین در مدارس ما باید از همان دوران ابتدایی تا دبیرستان و قبل از دانشگاه نماز به جماعت اقامه شده و مدیران مدارس با استفاده از مبلغان خوب دانش آموزان را به انجام واجبات دینی ترغیب کنند زیرا نظام آموزشی که در راستای ترویج دین نباشد مانند نظام‌های غربی سکولار خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که باید تربیت خانواده‌ها با شیوه‌های تربیتی دانش آموزان در مدارس یکسان باشد، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه امروزی خانواده تربیت را به مدرسه واگذار کرده و مدرسه تربیت را به خانواده و در اثر همین بی توجهی کودک از همان ابتدا از یک شیوه تربیت هدفمند و اسلامی محروم می‌شود در حالی که خانواده و مدرسه باید در کنار هم متولی تربیت کودک باشند تا بتوانند یک جوان و نوجوان متعهد و متخصص دینی تربیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که معلمان خراسان جنوبی بیشترین زحمت را برای تربیت دانش آموزان بر عهده دارند، یادآور شد: باید به مشکلات این معلمان از جمله پرداخت نوار حق مرزی معلمان توجه شده و آموزش و پرورش باید سعی کند مشکلات معلمان را در سطح استان برطرف کند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات