۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۵۸۵۰۳
استاد حوزه و دانشگاه هشدار داد؛

گام های پشت پرده برای عادی سازی روابط ایران و آمریکا در مذاکرات هسته ای

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سابقه رابطه ایران و آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، گفت: هدف غرب و آمریکا در امضای تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، کشاندن نیروهای اصلاح طلب وفادار به خود به صحنه اصلی تحولات سیاسی است که این امر نیز تنها به وسیله خسته کردن مردم از سیاست‌های نظام و برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود.
حجت الاسلام اميدي

حجت‌الاسلام مهدی امیدی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سابقه رابطه ایران و آمریکا از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون اظهار داشت: سال‌های نخست انقلاب اسلامی و پیش از این‌که مسأله تسخیر لانه جاسوسی مطرح شود، دولت آمریکا با حمایت‌هایی که از رژیم شاهنشاهی می‌کرد، خود را در نقطه مقابل مردم و نظام اسلامی ایران قرار داد.

 

وی ادامه داد: آمریکا با پذیرش شخص شاه در کشور خود و امتناع از بازگرداندن وی به ایران، زمینه تخاصم میان خود و ملت ایران را به وجود آورد که همین امر زمینه‌ تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام را فراهم کرد.

 

لانه جاسوسی آمریکا مرکزی برای ایجاد اختلاف قومی و مذهبی

استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مشخص شد که آن مکان، مرکزی حرفه‌ای برای ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و حمایت از جدایی طلبان است.

 

حجت‌الاسلام امیدی با بیان این‌که بسیاری از فعالیت‌های برون مرزی که علیه ایران شکل می‌گرفت از سوی سفارت آمریکا رصد می‌شد، خاطرنشان کرد: اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمد بیانگر این بود که آمریکایی‌ها به شدت به دنبال ترویج اختلاف میان کشورهای مسلمان و مردم ایران بودند.

 

رییس سابق پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی و بازدداشت جاسوسان، آمریکا تصمیم به قطع رابطه با ایران کرد؛ ‌البته رهبر معظم انقلاب این اقدام آمریکا را بهترین کار کارتر دانستند چراکه ارتباط با آمریکا تنها به ضرر ایران بود.

 

حمایت آمریکا از دموکرات‌ها و تحمیل جنگ 8 ساله

وی بیان کرد: آمریکا پس از قطع رابطه با ایران حمایت خود را از نیروهای دموکرات کردستان، اسرائیل جنایت کار و تروریست‌های داخلی علنی و جنگ سنگین 8 ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد؛ همین امر نشان داد که آمریکا همواره به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام و ایران اسلامی ایفای نقش کند.

 

مدیر فرهنگ نامه فلسفه سیاسی دایره المعارف علوم عقلی مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکا به اندازه‌ای بود که پس از تحمیل جنگ از سوی عراق، کشور ما را تحریم تسلیحاتی کرد و توان تأمین اسلحه را از ایران‌ها گرفت؛ این در حالی بود که از هرگونه حمایتی برای تأمین تسلیحات عراق کوتاهی نکرد.

 

وی افزود: آمریکا نسبت به هرگونه درخواست ایران از مجامع بین المللی واکنش نشان می‌داد و همواره برای کشور ما مشکل می‌ساخت تا ضربه هولناکی به نظام اسلامی ایران وارد کند که از جمله این اقدامات می‌توان به عملیات صحرای طبس اشاره کرد.

 

ارتباط آمریکا با نیروهای اصلاح طلب برای انهدام نظام اسلامی

حجت‌الاسلام امیدی عنوان کرد: پس از این‌که آمریکایی‌ها از دشمنی‌های علنی علیه ایران نا امید شدند، تصمیم به ارتباط با نیروهای اصلاح طلب ایران گرفتند تا به هر نحوی که شده، زمینه‌های انهدام یا تغییر نظام اسلامی را فراهم کنند.

 

وی گفت: ایران در سال 88 با حمایت بسیار شدید غرب و آمریکا از فتنه گران مواجه شد که البته این فتنه غربی‌ها هم با اقدام و راهپیمایی مردم انقلابی در روز 9 دی خنثی شد.

 

استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)خاطرنشان کرد: شکست رژیم آمریکا در فتنه 88 سبب که این کشور راه دیگری برای دشمنی‌های خود در پیش بگیرد و به جای حمایت از اصلاح طلبان، تحریم‌های هسته‌ای پشت سرهم را به تصویب برساند.

 

هدف آمریکا از تحریم‌های هسته‌ای

وی تأکید کرد:‌ هدف غرب و آمریکا در امضای تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، کشاندن نیروهای اصلاح طلب وفادار به خود به صحنه اصلی تحولات سیاسی است که این امر نیز تنها به وسیله خسته کردن مردم از سیاست‌های نظام و برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا برقرار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام امیدی با ذکر مثالی در تأیید فرضیه سوق دادن اجباری مردم به سوی رابطه با آمریکا ابراز کرد: چند روز پیش اوباما مطرح کرد که مردم ایران برای بهبود وضع زندگی خود باید از جنگ نیابتی دست بردارند؛ منظور وی از این تعبیر، دست کشیدن از حمایت حزب الله، سوریه و یمن و در نتیجه برقراری رابطه با غرب و آمریکا بود.

 

تغییر ماهیت نظام اسلامی با عادی سازی روابط ایران و آمریکا

وی اضافه کرد: آمریکا به دنبال تغییر ماهیت نظام اسلامی است تا آن را کاملا با فعالیت‌های سیاسی غرب منطبق کند؛ البته تمام مشکل آنان همین امر است که چرا ایران در مقابل سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا موضع می‌گیرد.

 

مدیر فرهنگ نامه فلسفه سیاسی دایره المعارف علوم عقلی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: برخی از مسؤولان کشوری ما عمق کینه و عداوت رژیم آمریکا را متوجه نشده‌اند و در سخنان خود بیان می‌کنند که هسته‌ای بودن مذاکرات اهمیتی به اندازه هموار کردن روابط با آمریکا در عرصه‌های گوناگون ندارد.

 

رییس سابق پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعه المصطفی العالمیه(ص) از مسؤولانی که مذاکرات هسته‌ای را گام اول ارتباط با آمریکا می‌دانند، سؤال کرد: تجربه گذشته ایران و تجربه این سال‌های سوریه، عراق و یمن در خصوص دشمنی آمریکایی‌ها با اسلام  برای شما کافی نیست که دست از عادی سازی روابط با آمریکا بردارید؟

 

حجت‌الاسلام امیدی با تأکید بر این‌که آمریکا تصمیم به زیر سؤال بردن اقتدار نظام اسلامی دارد، گفت: امروز بسیاری از ملت‌ها نگرانند که جمهوری اسلامی در مذاکره با آمریکا چه اهدافی را دنبال می‌کنند؛ البته این نگرانی به‌جایی است.

 

اخطار نسبت به اتمام پروژه عادی سازی رابطه با آمریکا

وی ضمن اخطار نسبت به اتمام پروژه عادی سازی رابطه با آمریکا گفت: چنانچه دست از بیانات و رفتارهای دوستانه خود با آمریکا برندارید، با خشم ملت مواجه شده و حمایت سایر ملت‌ها را هم از دست می‌دهید.

 

استادیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)تأکید کرد: گامی که برخی از مسؤولان بر می‌دارند، با زنده ماندن راه شهدا و امام و رسیدن کشور به استقلال منافات دارد؛ مردم ایران نخواهند گذاشت، ایجاد رابطه با آمریکا دنبال شود.

 

وی خاطرنشان کرد: باید به حال مردم یمن غبطه خورد که با وجود تمام سختی‌های پیش رو در ایمان خود مستحکم مانده و به صورت علنی تنفر خود از آمریکا و رژیم صهیونیستی و سعودی را نشان می‌دهند.

 

گام‌های پشت پرده مسأله عادی سازی روابط افشا شود

حجت‌الاسلام امیدی گفت: ملت ما سختی‌های زیادی کشیده و رنج بسیاری متحمل شده‌اند که عمر طولانی نظام اسلامی بیانگر همین سختی‌ها است؛ مردم اجازه نمی‌دهند که مسیر عادی سازی رابطه با آمریکا دنبال شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از مسؤولان آگاه و دلواپسان نظام اسلامی انتظار می‌رود که مسأله عادی سازی روابط ایران و آمریکا را رصد کرده و گام‌هایی که در پشت صحنه می‌افتد را افشا کنند؛ باید با روزنامه نگارانی که در رابطه با ایجاد فضای باز میان ایران و آمریکا قلم زده و از این مسأله ابراز خوشنودی می‌کنند، مقابله شود./997/ت301/ج

 

ارسال نظرات