۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۵۸۵۶۰
به همت نهاد اوقاف و امور خیریه؛

مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از آغاز کلاس های آموزشی مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در این استان خبر داد.
طرح ملي حفظ قرآن کريم

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از آغاز کلاس های مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: این دوره ها همزمان با سالروز میلاد امام علی(ع)، از یکشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در جوار امامزادگان و بقاع متبرک، مساجد و حسینیه ها و مؤسسات قرآنی مرکز و شهرستان های هشت گانه این استان آغاز شده است.

 

وی با اشاره به این که سهمیه امسال استان خراسان شمالی در این طرح چهار هزار و 4900 نفر در نظر گرفته شده است، افزود: ثبت نام از متقاضیان شرکت در مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی از نیمه فروردین ماه امسال آغاز شده بود و همچنان نیز ادامه دارد.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی تاکنون حدود 400 نفر در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی برای شرکت در این طرح نام نویسی کرده اند که کلاس های آنها نیز از امروز آغاز شده است.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس دوره های آموزش و حفظ قرآن کریم در قالب مرحله چهارم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در شهرستان مانه و سملقان با شرکت 100 نفر، گرمه 79 نفر، جاجرم 70 نفر، فاروج 47 نفر، اسفراین 21 نفر، شیروان 15 نفر و در شهرستان بجنورد نیز با حضور 13 نفر آغاز شده که این تعداد در شهرستان های مزبور به صورت روزانه در حال افزایش است.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و مشارکت در طرح به مکان های اجرای طرح و برگزاری کلاس ها در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرک، مساجد و مؤسسات قرآنی وابسته در مرکز و شهرستان های استان مراجعه کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه گفت: طرح تربیت حافظان قرآن با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، از سال 91 در دستور کار همه نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این فرمان رهبر معظم انقلاب، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از چهار سال پیش طرح تربیت حافظان قرآن کریم را با هدف تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی آغاز کرد که بر اساس برنامه می بایست این سازمان با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف، یک میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

وی با اشاره به این که سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف برنامه ای چهار ساله تدوین کرد و قرار است در طول این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود، افزود: در این طرح، سهمیه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر حافظ قرآن بود که تا پیش از این و در طی سه مرحله این طرح، بیش از هفت هزار قرآن آموز در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم استان خراسان شمالی شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که طرح مزبور از سال 91 در استان خراسان شمالی آغاز شده است، اضافه کرد: پارسال در سومین مرحله این طرح سه هزار و 500 قرآن آموز در استان در کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی آزمون چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز همانند سال های گذشته در قالب دو بخش شفاهی و کتبی و در رشته های حفظ ترتیبی شامل حفظ کل، حفظ 20، 10، 15، پنج، دو و نیم جزء، حفظ جزء 30، یک و 30، یک و حفظ جزء دو و 30 قرآن کریم و نیز در بخش حفظ موضوعی شامل حفظ 300 موضوع برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به این که هر داوطلب تنها می تواند در یکی از رشته های ترتیبی و یا موضوعی ثبت نام و در آزمون شرکت کند اما شرکت افراد به عنوان داوطلب آزاد در رشته دوم بلامانع است، خاطرنشان کرد: آزمون پایانی حفظ موضوعی و ترتیبی چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان، هفتم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات