۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۵۸۶۰۸

سلطه پسر پادشاه جدید عربستان بر شرکت‌های بزرگ نفتی این کشور

خبرگزاری رسا ـ در ادامه مسوولیت های شاهزاده سعودی این بار نیز با ریاست یک شرکت نفتی با سابقه بازوی اقتصادی عربستان نیز در اختیار وی قرار گرفت.
محمد بن سلمان وزير دفاع عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی اعطای مسوولیت‌های پی در پی از سوی پادشاه عربستان به محمد بن سلمان، فرزند پادشاه، گزارشات و تحلیل‌های مختلفی در این باره در رسانه‌های عربی و غربی منتشر شده است.

 

در این گزارش‌ها آمده است که عربستان به عنوان اولین کشور در زمینه دارا بودن ذخایر نفتی با استفاده از این پتانسیل ارزشمند در صدد تقویت سلطه محمد بن سلمان بر اقتصاد عربستان است.


گفتنی است پادشاه عربستان در حکمی جدید مسوولیت اداره شرکت نفتی بزرگ "آرامکو" عربستان را به فرزندش محمد بن سلمان سپرد. این جوان بی تجربه همچنین تصدی مناصبی چون وزارت دفاع عربستان، جانشین ولیعهد، معاون دوم رییس هیأت دولت و رییس شورای امور اقتصادی و توسعه را برعهده دارد.

 

کارشناسان معتقدند این اقدام تنها برای تسلط این شاهزاده جوان برای در دست گرفتن قدرت اقتصادی عربستان است که در کنار مناصب دیگر چون سکان داری وزارت دفاع پازل قدرت وی را کامل می‌کند. پیش از این شرکت آرامکو در اختیار وزارت نفت این کشور بود که با این اقدام دیگر وزارت نفت احاطه‌ای به مسایل این شرکت ندارد./1321/ب903/ک

ارسال نظرات