۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۵۸۶۲۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تبیین اندیشه‌‌های الهی و سیاسی امام راه برون رفت از هجمه‌های فرهنگی دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد با بیان‌که اندیشه سیاسی امام خمینی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی بود، گفت: راه برون رفت از هجمه فرهنگی دشمنان تبیین اندیشه‌ های الهی و سیاسی امام(ره) در جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان است.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي نکونام، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست برنامه‌ ریزی برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامی ‌داشت قیام خونین 15 خرداد گفت: یکی از ویژگی‌ های بارز حضرت امام خمینی(ره) استفاده از برکت مناسبت ‌های مذهبی و ماه‌ های مبارک برای نیل به اهداف بزرگ خود و کمال و سعادت بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، خضوع و به معنای راستین محو خدای تبارک و تعالی شدن را از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ع) عنوان کرد و افزود: حتی یک ذره خودخواهی و خودبینی در وجود این شخصیت بزرگوار نبود و ایشان همواره به فکر مردم بودند.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه این نشست جاذبه شخصیت ‌های بزرگ اسلام را مرهون از خودگذشتگی آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: امام به معنای راستین کلمه مصداق «عاش سعیداً و مات سعیداً» بود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، راه برون رفت از هجمه فرهنگی دشمنان را تبیین اندیشه‌ های الهی و سیاسی امام(ره) در جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان دانست و افزود: از هر بعدی که به این ابر مرد نگاه کنیم می تواند الگو باشد؛ تعبد، عبودیت، پایبندی به دین، مقید به رعایت واجبات و محرمات و حتی مستحبات و مکروهات، حتی در ریزترین مسائل زندگی ایشان سرآمد است.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در مسائل اجتماعی، امام خمینی(ره) برای مردم به ویژه مستضعفان و محرومان حریم و حرمت قائل می‌ شدند و جامعیت ایشان از زوایای مختلف اجتماعی مثا‌ل ‌زدنی بود چرا که متمسک به اندیشه سیاسی نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی و اهل بیت(ع) بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری از امام به عنوان یک عابد متهجد و کسی که در عرصه مبارزه و استکبارستیزی و طاغوت براندازی الگو بود، یاد کرد و گفت: امام با شجاعت و دلیری تمام عیار در مقابل همه مستکبران و طاغوت ‌ها ایستاد و به جهان بیداری بخشید.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی راه خود را همچنان با قدرت ادامه می‌دهد و در مسیر پیشرفت لحظه ای درنگ نخواهد کرد، افزود: هرچه زمان می ‌گذرد دنیا بیشتر به عظمت این مرد بزرگ و انقلابی که در جهان ایجاد کرد، پی می ‌برد.

 

امام جمعه شهرکرد حمایت از مظلومان عالم را از مهم ترین سیاست ‌های بنیادی امام راحل دانست و تصریح کرد: سیاست و دیدگاه امام راحل این بود که باید به ندای مظلومان لبیک گفت و از آن ها حمایت کرد که به حمدالله این سیاست همچنان پابرجاست به طوری که اگر در جایی مقاومتی علیه ظلم و استکبار صورت بگیرد، حامی اصلی ‌اش انقلاب اسلامی است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات