۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۸۶۹۵
در آستانه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض؛

خالد بحاح در کشورهای حاشیه خلیج فارس طرح تجزیه یمن را کلید می‌زند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس‌جمهور فراری و مستعفی یمن که در سفر دوره‌ای به کشورهای حاشیه خلیج فارس به سر می‌برد، به دنبال اجرای طرح آمریکایی - سعودی تجزیه یمن به دو بخش در شمال و جنوب است.
خالد البحاح نخيت وزير يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد بحاح، نخست‌وزیر مستعفی یمن و معاون عبدربه منصور هادی، رییس‌جمهور مستعفی و فراری این کشور که در حال انجام سفری دوره‌ای به کشورها حاشیه خلیج فارس است، روز گذشته به کشور عمان رفت و قرار است در این کشور به مدت 3 روز بماند.

 

پایگاه خبری یمنی "السلطنة الرابعة" به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که وی در این سفرها به دنبال جلب حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آغاز گفت‌وگوهای یمنی ـ یمنی با گزینه تشکیل دولتی فدرال متشکل از دو اقلیم در شمال و جنوب یمن است.

 

خبرگزاری رسمی عمان نیز با انتشار خبر سفر بحاح به این کشور نوشت که وی در راس یک هیأت از وزرای کابینه سابقش وارد کشور عمان شده است.

 

وی پیش از این به دوحه و منامه سفر کرده بود و با مقامات مسئول این کشورها درباره بحران جاری در کشورش در سایه تداوم تجاوز عربستان سعودی به یمن رایزنی کرده بود.

 

این سفر دوره‌ای در حالی صورت می‌گیرد که قرار است، سه‌شنبه آینده، نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شود تا تصمیماتی سرنوشت‌ساز درباره تجاوز به یمن و آینده این کشور اتخاذ شود. همچنین قرار است، در نیمه ماه جاری در ریاض گفت‌وگوی یمنی ـ یمنی برگزار شود.

 

این در حالی است که تحلیل‌گران پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که آمریکا و غربی‌ها به دنبال اجرای طرح تقسیم عراق به 3 بخش، یمن به 2 بخش و سوریه به 2 بخش هستند که در صورت اجرای این طرح، امنیت منطقه برای چندین دهه به خطر می‌افتد./1321/د102/ک

ارسال نظرات