۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۵۸۷۱۰
آیت الله توکل:

جوانی بهترین فرصت برای حرکت در مسیر تعالی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تاکید بر این که جوانی بهترین فرصت برای حرکت در مسیر تعالی است، افزود: زمان به سرعت در حال گذر است که وقتی به خود می آییم می بینیم جوانی رفته و پیری فرارسیده است.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در رسا محمودآباد، آیت الله سید رحیم توکل، استاد حوزه علمیه قم، امروز در جمع معتکفان محمودآباد، افزود: ما طلبه زیاد داریم اما طلبه ای که عمرش با برکت عظیم باشد کم داریم و تحصیل علوم دینی در حال حاضر از ضرورت ها بوده و همان طور که نماز خواندن واجب است تحصیل علم هم واجب است.

 

وی با اشاره به این که با نماز خواندن انسان تنها خودش را از هلاکت نجات می دهد، بیان داشت: با کسب علم و استفاده درست از آن انسان عالمی را نجات می دهد و هدایت یک انسان مانند احیای همه مردمان عالم است.

 

آیت الله توکل افزود: مرگ و جان دادن سخت و راحت هم برای اهل ایمان و هم برای اهل غیر ایمان اتفاق خواهد افتاد که هر یک دلیل خاص و حکمتی دارد. 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند در بهشت برای افراد مؤمن مقاماتی قرار داد و با سختی های این دنیا می خواهد مقامات انسان ها را در آن دنیا بالاتر ببرد.

 

آیت الله توکل با اشاره به اهمیت اعتکاف، خاطرنشان کرد: در سه روز خلوت تنها به قرآن و مفاتیح اتکا نکنید بلکه  کتب دیگر دینی را نیز مطالعه کنید تا بصیرت ها تقویت و نسبت به مسایل دین آگاه تر شوید.


وی خاطرنشان کرد: انجام کارهای مستحبی به گرد پای اعمال واجب نمی رسد که باید سعی کنید همه هم و غم خود را در انجام اعمال واجب و یادگیری نماز صحیح اهتمام داشته باشید.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: زمانی که همه انسان ها از دنیا رفتند البته آخرین انسانی که از دنیا می رود حجت خدا است و دنیا گذرگاهی بوده که باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشیم.


آیت الله توکل با تاکید بر این که دنیا تنها محلی برای عبور ما است، گفت: اگر انسانی دل به دنیا ببندد کار اشتباهی است که باید بدانیم دنیا پلی برای رسیدن به سرای آخرت است.


وی با بیان این که باید از این سه روز اعتکاف نهایت بهره بردای برده شود که خداوند منان این راه را برای معتکفان باز کرده است، بیان داشت: اگر از این فرصت ها استفاده نکنید زمانی فرا می رسد که توان گرفتن روزه ندارید.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تاکید بر این که جوانی بهترین فرصت برای حرکت در مسیر تعالی است، افزود: زمان به سرعت در حال گذر است که وقتی به خود می آییم می بینیم جوانی رفته و پیری فرارسیده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات