۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۵۸۷۲۴
رییس جمهور بولیوی:

ونزوئلا توانایی شکست دادن هجمه آمریکا در زمینه‌های مختلف را دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور بولیوی ضمن ابراز همبستگی با دولت بولیواری ونزوئلا اعلام کرد که این کشور آمریکای لاتین، تهاجم‌گری‌های آمریکا را شکست می‌دهد.
مورالس-ريس جمهور بوليوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اوو مورالس، رییس جمهور بولیوی روز گذشته در طول سخنرانی خود در یک مراسم عمومی در شهر «کوچابامبا» (مرکز بولیوی) ضمن ابراز همبستگی خود با دولت بولیواری ونزوئلا اعلام کرد که این کشور آمریکای لاتین تهاجمات سیاسی، اقتصادی و نظامی آمریکا را شکست می‌دهد.

 

«مورالس» در این راستا همبستگی خود را با «نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا و «دیوسدادو کابیو» رییس مجلس ملی این کشور که به تازگی از سوی آمریکا به ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر متهم شده است، ابراز کرد.

 

رییس جمهور بولیوی در طول این مراسم ضمن تاکید بر این‌که ونزوئلا تهاجم‌گری‌های آمریکا را با شکست مواجه می‌کند، گفت: «واشنگتن» خواهان ایجاد یک کودتا ضد دولتی در این کشور بولیواری است و این بار با دادستان خود برای ارتباط دادن دولت مشروع ونزوئلا به ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر دسیسه‌چینی می‌کند.

 

«مورالس» در طول این مراسم عمومی همچنین نگرش «واشنگتن» نسبت به تهاجم‌گری‌های پی در پی علیه ونزوئلا را مورد انتقاد قرار داد.

 

وی به طور مشابه حمایت خود را از مردم بولیوی برای عضویت در همبستگی با انقلاب بولیواری ونزوئلا نشان داد و همچنین به طور ویژه به حمایت از «کابیو» در برابر این اتهامات آمریکا اشاره کرد.

 

«مورالس» در ادامه افزود: «دیوسدادو کابیو» برادر انقلابی ما است و امیدواریم که وی با اقتدار و به همراه حمایت مردم خود بتواند مبارزاتش را علیه امپراطوری آمریکا ادامه دهد.

 

از نظر رییس جمهور بولیوی، تهاجم‌گری‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی «واشنگتن» علیه دولت چاویسمی ونزوئلا عملا شکست خورده است.

 

«مورالس» در این راستا تاکید کرد که آمریکا در این زمان دیگر قادر نخواهد بود از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی بر ونزوئلا چیره شود و اذعان داشت که این اتهام آمریکا به یک عضو پارلمانی ونزوئلا مبنی بر ارتباط داشتن با کارتل‌های مواد مخدر را چه کسی می‌تواند باور کند.

 

رییس جمهور بولیوی در انتها متذکر شد که این نوع از تهاجم‌گری‌های آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و خاطر نشان کرد که مقامات ضد امپریالیستی در بولیوی نیز همواره توسط «واشنگتن» به ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر و اقدامات تروریستی مورد اتهام قرار گرفته شده‌اند.

 

این تهاجم‌گری جدید آمریکا به آخرین حکم اجرایی «باراک اوباما» رییس جمهور این کشور علیه ونزوئلا اضافه شده است که  وی در این حکم خود یک فاز جدیدی از تحریم‌ها را علیه 7 مقام انقلابی ونزوئلا وضع کرد و همچنین این کشور آمریکای لاتین را به عنوان یک تهدید غیر عادی و فوق‌العاده برای منافع و امنیت کشور خود توصیف کرد.

 

«کاخ سفید» آمریکا خود نیز بارها و بارها به حمایت از گروه‌های بی‌ثبات کننده که به دنبال ایجاد و گسترش یک جنگ اقتصادی برای سرنگونی دولت مشروع «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) می‌باشند، متهم شده است.

 

دولت بولیواری ونزوئلا از طریق ایجاد یک کمپین بین‌المللی تحت عنوان «اوباما حکم خود را لغو کن» تاکنون موفق به جمع‌آوری بیش از 13 میلیون امضا علیه فرمان اجرایی رییس جمهور آمریکا که این کشور آمریکای لاتین را تهدیدی برای امنیت و سیاست خارجی «واشنگتن» تلقی کرده، شده است./994/د102/ک

ارسال نظرات