۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۸۸۸۳
رییس جمهور آرژانتین:

هوگو چاوز به دنبال برقراری آرامش و ثبات در آمریکای لاتین بود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور آرژانتین با اشاره به فعالیت‌های «کرشنر» و «چاوز» در آمریکای لاتین تأکید کرد آن‌ها افرادی خستگی ناپذیر بودند که هیچ‌گاه در فعالیت‌های خود به منظور برقراری آرامش و ثبات در کشورهای منطقه دچار شک و تردید نمی‌شدند.
هوگو چاوز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کریستینا فرناندز، رییس جمهور آرژانتین پس از گذشت 5 سال از انتصاب «نستور کرشنر» رییس جمهور سابق این کشور و همچنین اولین رییس اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور) به عنوان رییس این اتحادیه در مراسم بزرگداشت وی که روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری آرژانتین برگزار شد اعلام کرد: «کرشنر» با وجود خدمت 6 ماهه‌اش در این اتحادیه تلاش‌های فراوانی برای ریشه‌کن کردن کابوس نئولیبرالی در کشورهای منطقه انجام داد.

«کرشنر» در سال 2010 به عنوان نخستین رییس اتحادیه اوناسور منصوب شد ولی پس از گذشت 6 ماه از دوره ریاستش به طور ناگهانی درگذشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که «چاوز» و «کرشنر» افرادی خستگی ناپذیر بودند که هیچ‌گاه در فعالیت‌های خود به منظور برقراری آرامش و ثبات در کشورهای آمریکای لاتین دچار شک و تردید نمی‌شدند.

رییس جمهور آرژانتین در طول سخنانش اظهار کرد: ما در حال حاضر قاره‌ای نابرابر هستیم ولی باید تمامی تلاش خود را برای بهبود این مشکل و افزایش وحدت در منطقه به کار گیریم

«فرناندز» در این رابطه افزود: با وجود این مسأله اتحاد کنونی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب هیچ‌گاه به این مقدار نبوده است، مطمئنا اتفاقاتی که در 10 سال اخیر در این منطقه روی داده به صورت اتفاقاتی نبوده و ما به همین دلیل باید همچون افتخارات منطقه‌مان مانند «نستور کرشنر»، «هوگو چاوز»، «لولا داسیلوا» و «اوو مورالس» نسبت به پیشرفت و استقلالمان متعهد بمانیم./994/ب103/د

ارسال نظرات