۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۵۸۹۱۵
حجت الاسلام عباسی:

ارزش شدن سیاست غلط کاهش جمعیت حیات سیاسی کشور را به خطر انداخته است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این که داشتن فرزندان زیاد طبق معیارهای اسلامی ارزش و ثواب است، گفت: این ارزش با شعار مقطعی «فرزند کمتر، زندگی بهتر» به یک ضد ارزش تبدیل شد و امروز شاهدیم که این شعار حیات سیاسی یک ملت علوی و فاطمی را در معرض تهدید قرار داده است.
حجت الاسلام محسن عباسي ولدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن عباسی، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه راه آرامش که از شبکه دو سیما پخش شد با بیان این داشتن فرزندان زیاد طبق معیارهای اسلامی ارزش و ثواب است، گفت: این ارزش با شعار مقطعی «فرزند کمتر، زندگی بهتر» به یک ضد ارزش تبدیل شد و امروز شاهدیم که این شعار حیات سیاسی یک ملت علوی و فاطمی را در معرض تهدید قرار داده است.

 

وی با اشاره به این که ایران تنها کشوری است که در جهان صدای حکومت علوی و فاطمی از بلندگوی های مساجد و حسینیه‌های آن به گوش می رشد، افزود: ما باید با افزایش جمعیت و مقابله با سیاست‌های تهدید جمعیتی این کشور را در عرصه جهانی زنده نگه داشته و نگذاریم برای همیشه جغرافیای این کشور از روی نقشه جهان به دلیل محدودیت جمعیت محو شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که سیاست تک فرزندی و دو فرزندی یک سیاست مقطعی بود که متأسفانه به دلیل تبلیغات زیاد به یک ارزش در جامعه تبدیل شد، ادامه داد: ما در آن زمان شاهد بودیم که خانواده‌های پرجمعیت به این دلیل که سیاست تک فرزندی به یک ارزش تبدیل شده بود خجالت می‌کشیدند که تعداد فرزندان خود را در جایی عنوان کنند.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: در آن زمان که این سیاست اجرا شد مجلس تصویب کرد که هر خانواده‌ای تا سه فرزند داشته باشد اما آن قدر فواید تک فرزندی در رسانه ملی تبلیغ شد که خانواده‌ها از داشتن سه فرزند به داشتن یک فرزند روی آوردند.

 

وی با بیان این که ما کمتر از 20 تا 15 سال فرصت داریم که کمبود جمعیت خود را جبران کنیم، اظهار کرد: اگر تا آن زمان جمعیت کشور ما به حد نصاب نرسد با مشکلات بسیار پیچیده‌ای در حوزه امنیتی مواجه خواهیم بود و دشمن چشم طمع به مملکت ما خواهد دوخت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که کسانی که این سیاست غلط را اجرا کردند باید امروز بیایند و به اشتباه خود در مقابل مردم اعتراف کنند، گفت: اعتراف این افراد به اشتباهشان موجب جلب اطمینان مردم خواهد شد همان‌طور که رهبر معظم انقلاب به صراحت در سخنان خود عنوان کردند که سیاست تک فرزندی و دو فرزندی یک سیاست بسیار غلط در نظام اسلامی بود.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این که یکی از دلایل کاهش جمعیت در کشور این است که سن ازدواج به تأخیر افتاده و جوانان مجرد زندگی می‌کنند، یادآور شد: فراهم کردن بستر ازدواج زوج‌های جوان یکی از سیاست‌های مهم برای گسترش و افزایش جمعیت در کشور است که مسؤولان و خانواده‌ها باید در این زمینه هوشیار باشند./837/پ202/ف

ارسال نظرات