۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۵۸۹۳۷

مقام مذهبی ترکیه خواستار خویشتنداری مسلمانان در قبال اسلام ستیزان شد

خبرگزاری رسا ـ یک مقام مذهبی ترکیه در دیدار از مرکز فرهنگی آمریکا ـ ترکیه در مریلند، خواستار عدم واکنش مسلمانان به توهین به کاریکاتور های موهن به مقام پیامبر اسلام (ص) شد.
مقام اسلامي ترکيه در ديدار از مريلند
 
به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام ارشد امور مذهبی ترکیه، با تاکید بر سوء استفاده گروه های زیادی از اسلام هراسی، مسلمانان را از تحریک شدن به دلیل اقدامات اسلام ستیزان بر حذر داشت.
مهمت امیر اوزفار در بازدید از مرکز فرهنگی آمریکا ـ ترکیه در مریلند، به نمایشگاه کاریکاتور موهن به مقام پیامبر اسلام در تگزاس نیز اشاره کرد.
وی گفت: به نظر می رسد که برخی گروه ها در آمریکا حاضر به تحمل هم زیستی مسالمت آمیز با مسلمانان نیستند.
این مقام مذهبی ترک تبار در ادامه صحبت های خود خواستار خویشتنداری مسلمانان در این موارد شد.
نمایشگاه ضد اسلامی تگزاس به نام "آثار هنری محمد و رقابت کاریکاتوری" با حمایت مالی گروه ضد اسلامی و طرفدار اسراییل "دفاع از آزادی آمریکا" بر پا شد. این سازمان که مقر اصلی اش نیویورک قرار دارد، برای برنده مسابقه 10 هزار دلار جایزه اختصاص داده بود.
طی برگزاری نمایشگاه، دو نفر که به گفته پلیس در بیرون محوطه به روی حاضرین آتش گشوده بودند، به ضرب گلوله پلیس از پای درآمدند. یک پلیس نیز در این حمله زخمی شد.
اوزفار در ادامه افرود: چنین اقداماتی نباید موجب برانگیخته شدن احساس مسلمانان شود. مسلمانان باید در راستای پیام برادری و دوستی اسلام، به زندگی صلح جویانه خود ادامه دهند./847/ب902/ک
ارسال نظرات