۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۵۸۹۴۵
مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه‌ مقام معظم رهبری:

تعامل مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان زبانزد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی با تأکید بر نگاه زیبای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به یکدیگر، گفت: در این استان، جمع محمد و آل محمد را شاهد هستیم و به روشنی، تحقق شعار توحیدی اسلام را در سیستان و بلوچستان می‌بینیم.
حجت الاسلام احمد زماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام احمد زمانی مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه‌ مقام معظم رهبری، امروز در آیین معارفه رابط بعثه مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان که در آمفی‌تئاتر سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: مناسبت‌های ماه رجب برای امت اسلامی بسیار مبارک و زیبا است اما از سویی مشاهده می‌کنیم که بخشی از بدنه اسلام زیر گلوله و آتش است.

 

وی عنوان کرد: خداود را شاکریم که در مملکتی زندگی می‌کنیم که بزرگترین ویژگی آن همراهی با پیامبر و آل پیامبر است وقتی از عالم اهل سنت پرسیدند که چرا علی(ع) را "کَرَّمَ الله وَجهَه" خطاب می‌کنید، می‌گوید علی در تمام عمر خود یگانه بود تولدش در خانه کعبه مثل و مانند ندارد.

 

حجت الاسلام زمانی ادامه داد: علمای بزرگوار اهل تسنن می‌گویند آنچه که بین ما مرسوم و معروف است این است که فاطمه بنت اسد، فرزند خود را در وسط خانه کعبه به دنیا آورد.

 

وی به روحیه وحدت‌آفرین مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: خداوند را شاکر هستیم که در این استان، جمع محمد و آل محمد را شاهد هستیم از نخستین سفر به این استان تا کنون نگاه زیبای شیعه و سنی به یکدیگر برای بنده ملموس بوده است انسان به روشنی، تحقق شعار توحیدی اسلام را در سیستان و بلوچستان می‌بیند.

 

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه‌ مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت کنونی جهان اسلام، اظهار داشت: وظیفه مسلمانان در شرایط حال حاضر بسیار سنگین است بدون تردید آنان که خمپاره و گلوله و موشک بر سر مسلمانان یمن می‌ریزند فاجعه‌ای گریه‌آور را رقم می‌زنند.

 

وی اضافه کرد: در روایات آمده است که مکه مانند پرنده است و دو بال به نام شام و یمن را در کنار خود دارد آیا مردم یمن حق تعیین سرنوشت خود را ندارند؟!

 

حجت الاسلام زمانی خطاب به آل سعود خاطرنشان کرد: اگر با تکیه بر آمریکا و دیگران جنایت می‌کنید، بدانید که عمل شما کاملا غلط است؛ زیرا خانه آمریکا مانند خانه عنکبوت سست و لرزان است و اگر ظلم و ستیز را ادامه دهد ویران خواهد شد گرچه که خداوند عزیزترین انسان خود را به وسیله همین عنکبوت نجات داد اما اگر تکیه به غیر خدا همچون یهودی و مسیحی کنید، در ثبات نمی‌مانید.

 

وی تصریح کرد: جمعیت 26 میلیونی مردم یمن که بیش از چهار میلیون آنان سادات هستند، چه گناهی کرده‌اند؟! جای تأسف است که این سرمایه بزرگ که می‌توانست بال راست مکه باشد اینگونه مورد هجمه قرار گرفته است.

 

مشاور امور استان‌ها و نمایندگی‌های بعثه‌ مقام معظم رهبری با تأکید بر لزوم ساماندهی مسلمانان در برابر قدرت‌های خودفروخته، افزود: ما چاره‌ای جز سازماندهی درست و منسجم در برابر چنین شرایطی نداریم روحانیان شیعه و سنی، مداحان و معین‌های سازمان حج و زیارت تمام توان خود را خواهند گذاشت تا زیباترین سفر را برای زائران عتبات رقم بزنند./831/پ202/ب4

ارسال نظرات