۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۵۹۰۳۲
سردار سلامی در سمنان:

8 سال دفاع مقدس ادبیات مقاومت را در کشور ما ریشه‌دار کرد

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در اجلاسیه بزرگ شهدای دانشجوی استان سمنان گفت: هشت سال دفاع مقدس ادبیات مقاومت را در کشور ما ریشه‌دار کرد و امروز ما به جهانیان ثابت کرده‌ایم که حتی در محاصره و تحریم و در مقابل ائتلاف قدرت‌های جهانی می‌توانیم پیروز میدان باشیم.
اجلاسيه شهداي دانشجوي استان سمنان با حضور سردار سلامي اجلاسيه شهداي دانشجوي استان سمنان با حضور سردار سلامي اجلاسيه شهداي دانشجوي استان سمنان با حضور سردار سلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران شامگاه سه‌شنبه در اجلاسیه بزرگ شهدای دانشجوی استان سمنان، از سری برنامه‌های کنگره سه هزار شهید این استان، که با حضور بیش از یک هزار و 500 نفر از دانشجویان و دانشگاهیان مراکز آموزش عالی شهر‌های مختلف این استان در تالار امیر‌کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دانشجویان همواره در کنار روحانیان جهادگر پرچمدار استقلال و آزادی این مرز و بوم بوده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه ما اینجا جمع شده‌ایم تا از خاطره دلاوری‌ها و حماسه‌های جاودان دانشجویان شهید استان سمنان تجلیل کنیم، تصریح کرد: دانشجویان همواره در تاریخ نهضت‌های ضد استکباری و ضد استبدادی ملت ایران در پایاپای روحانیت مبارز این سرزمین برای اعتبار، منزلت و فضائل این ملت مبارزه کردند و سرانجام در یک انسجام تاریخی یکی از درخشان‌ترین تحولات جهان اسلام را رقم زده و نظام شاهنشاهی را فرو ریختند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حاکم کردند

 

سلامی با بیان اینکه هویت هر ملتی، اعتبار و عزت و شخصیت هر جامعه‌ای محصول گذر آن ملت از درون برخی از واقعه‌ها و تحت تأثیر بعضی از شخصیت‌ها شکل می گیرد، افزود: به عنوان مثال اگر امروز برای ایران در جهان یک هویت ممتاز و شخصیت بزرگ و باشکوه به رسمیت شناخته شده، همه به برکت درهم تنیدگی واقعیت‌هایی است که در طول 37 سال گذشته در مسیر هویت‌یابی تاریخی دینی این سرزمین نهفته است.

 

جانشین فرماندهی کل سپاه با یادآوری این مطلب که حضرت امام خمینی(ره) در عصر حاضر بنیان‌های تمدن نوینی را از افق ایران زمین پایه ریزی کرد و منشأ احیای عزت، هویت، شخصیت و اعتبار ملت مسلمان ایران و امت اسلام شد، تأکید کرد: اگر امام خمینی(ره) نبود ما همچنان همان ملت مسخ شده و افول کرده، همانند برده‌ای تحت تأثیر برده‌داری در فضای جاهلیت مدرن بودیم.

 

وی با بیان اینکه امام راحل معمار پیدایش یک جهان جدید به نام جهان اسلام در عصر تسلط بزرگترین امپراطوری طول تاریخ بشر شد و قاعده و نظام ساخته قدرت‌های بزرگ را در هم فرو ریخت و فراتر از دامنه اراده قدرت‌های استکباری به ایجاد نظمی جدید پرداخت، اضافه کرد: امام خمینی(ره) توانست نشان دهد که آنچه در عالم به عنوان ماهیت و مفهوم قدرت اصالت دارد، تنها در ید قدرت و عظمت خداوند متعال است.

 

سردار سلامی خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به همه یاد داد که نباید در مقابل شوکت ظاهری امپراطوری‌های بزرگ کرنش کنیم و از هیبت آنها بترسیم و به حقیقت باید گفت این یک آموزه و عبرتی ماندگار و جاودان در تفکر ملت ایران و جهان اسلام برای همیشه شد.

 

این فرمانده سپاه اسلام گفت: امروز رهبری عزیز و عظیم الشأن انقلاب اسلامی که در دوره ظهور تهدیدات پیچیده و طوفان‌های سخت و امواج متلاطم هدایت و راهبری انقلاب شکوهمند اسلامی ما را بر عهده گرفتند و با حکیمانه‌ترین تدابیر، با ثبات قدم و ایمانی حقیقی توانستند اینچنین کشور ایران را در جایگاه رفیع در نظام جهانی قرار دهند به گونه ای که همه جهان اعتبار این قدرت نوظهور را به رسمیت بشناسند.

 

وی با بیان اینکه امروز اندیشه‌های بلند امام خمینی(ره) در سراسر جهان اشاعه یافته است، افزود: شخصیت‌های بزرگ فراتر از توانایی زمان برای محاصره ابعاد وجودی‌شان حرکت می‌کنند و پدیده‌های فرا زمانی هستند که حتی فراتر از مکان، جغرافیای وسیعی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

 

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دفاع مقدس از جمله وقایعی بود که درکنار عنصر وجودی امام راحل(ره) به جامعه ما یک معنای جدیدی از زندگی، حیات و جاودانگی بخشید، تصریح کرد: بدون دفاع مقدس نمی‌توانستیم منطق مقاومت در برابر قدرت‌های بزرگ را بیاموزیم و در حقیقت دفاع مقدس ما سازنده نظریه‌های جدیدی از مقاومت و جنگ بود و برای نخستین‌بار الگویی خاص از پیروزی در نبرد ما علیه جبهه کفر شکل گرفت.

 

شهدای دانشجو نماد تدبیر، تفکر، ایمان و خود باوری هستند

 

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهدای دانشجو کشورمان نمادهای تدبیر، استراتژی، تفکر، ایمان و خودباوری هستند که توانستند فضای تفکر جهانی را پیرامون قدرت جنگ، دفاع و پیروزی تغییر دهند، تأکید کرد: هنر شهیدان ما فقط جان دادن در میدان‌های نبرد نبود؛ بلکه اثبات تئوری‌های جدید برای مقاومت در برابر قدرت‌های ظالم تا بن دندان مسلح بود.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس صحنه ظهور توانایی‌ها، استعدادها، پتانسیل‌های نهفته و ظهور شایستگی‌ها  بود، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی بر علیه میهن ما علاوه بر شناسایی نقاط ضعف و قدرت خود و نقاط ضعف و قوت دشمنانمان، ظرفیت مقاومت و ایستادگی در برابر قدرت های مسلط جهانی را پیدا کردیم.

 

سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس یک واقعه تکرار نشدنی و بی‌سابقه در تاریخ است، به واقعه جاودان عاشورا در تاریخ اشاره نمود و تصریح کرد: عاشورا تراکم آرایش تمام حق در طول حیات و هستی در مقابل تراکم تمام باطل در طول هستی در یک زمان فشرده است و باید گفت قله‌ای دست نیافتنی از مواجهه حق و باطل وقتی بسط پیدا می کند قطره ای از آن دریا دفاع مقدس ما می‌شود.

 

این سردار سپاه اسلام اضافه کرد: ما در دفاع مقدس توانستیم در مقابل همه جهان از جمله آمریکا که تقویت کننده و حامی ظالمان جهان است، اروپا که تقویت کننده قدرت غیرمتعارف است و شوروی که تقویت کننده قدرت زمینی عراق بود از انقلابی دینی و نظامی نوپا به نام جمهوری اسلامی ایران که تازه متولد شده بود، پیروزمندانه دفاع کنیم.

 

جوانان ایران زمبن با ترکیب علم و بصیرت انسانی الهی را به تصویر کشیدند

 

جانشین فرماندهی سپاه کل پاسداران اظهار داشت: اگر شجاعت، فداکاری و جانبازی ملت ایران و صبر خانواده‌های شهدا نبود؛ هرگز فرماندهان به خود اجازه نمی‌دادند عملیات‌هایی چنین پیچیده برابر ابرقدرتهایی که دارنده مدرن‌ترین تجهیزات بودند، انجام دهند.

 

سلامی تصریح کرد: ما تجربه کردیم آنچه به تجهیزات جان می دهد و به واقعیت های مؤثر در میدان تبدیل می شود نیازمند روح بزرگ، قلب‌های شجاع، انسان‌های مؤمن، نسل‌های فداکار، مردانی پولادین اراده و از دنیا گسسته و به خدا پیوسته، دلهای با ایمان، قدم‌های با ثبات و اراده‌هایی سرچشمه گرفته از ایمان حقیقی است.

 

وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم علم و بصیرت را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با هم ترکیب کردند و یک انسان الهی را به تصویر کشیدند، خاطر‌نشان کرد: در طی این دوران همواره دانشجویان و علما موتور محرک رشد، حرکت، آگاهی، شعور، ایستادگی، انقلاب و نیروی پیشران ذهنی کشور بوده‌اند.

 

وحدت حوزه و دانشگاه از سفارشات مؤکد امام خمینی بود

 

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به تأکیدات امام خمینی(ره) بر مسئله مهم وحدت حوزه و دانشگاه گفت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب بر نقش این دو قشر مولد اندیشه و تولیدکننده فکر و ارزش‌های فوق العاده تأکید دارند.

 

سردار سلامی با بیان اینکه امروز دشمنان تغییر استراتژی داده اند و هرگز حتی یک لحظه برای محو جمهوری اسلامی ایران از صحنه جغرافیای سیاسی جهان در فضای خیال خود غافل نیستند، افزود: ما نیز از گذشته و در زمان کنونی همه تلاش، استعداد و ظرفیت خویش را برای از کار انداختن این استراتژی دشمنان و محو این نفوذ در حال گسترش در منطقه و جهان، برای حفظ منافع مسلمانان به کار می بریم و امروز به فضل الهی ایران در اوج اقتدار ایستاده است.

 

امروز نبرد ما با دشمن کیلومتر‌ها دورتر از مرز‌هایمان ادامه دارد

 

وی با بیان اینکه امروز نبرد ما با دشمن در اعماق هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از مرز‌ها با دشمن ادامه دارد، اظهار داشت: هشت سال جوانان این ملت شریف در حالی که کشور در محاصره تسلیحاتی و نظامی بودند برابر قدرت‌هایی همچون انگلیس، آمریکا، عربستان، کویت، شوروی، عراق، آلمان، اتریش و همه کشورهای پیشرفته مقاومت کردند و جامعه ما به عزت و اقتدار رسید و به جهانیان اثبات کردیم این کشور اشغال شدنی نیست و شکست ناپذیر است.

 

سلامی با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز همگان شاهد نمونه‌های رشد و پیشرفت هستیم و این چیزی شبیه یک معجزه است و در پیش بینی هیچ یک از قدرت‌های بزرگ نمی‌گنجید؛ اما امروز ایران قدرتمندتر از هر زمان دیگری بر اوج قله عزت و اقتدار ایستاده است.

 

مذاکرات هسته‌ای تصویری از کرنش قدرت‌های جهانی برابر ملت بزرگ ایران است

 

وی با بیان اینکه امروز در حال تسخیر تدریجی فضا هستیم، گفت: رویاها امروز به واقعیت تبدیل شده است و این هنر انقلاب اسلامی ایران است که حرفهای واقعی برای گفتن دارد و از میدان نظریه عبور و به علم و فناوری دست پیدا کرده‌ایم و این درحالی است که همه این موفقیت‌ها در شرایط تحریم و فشار حاصل شده است.

 

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 تصریح کرد: ایران در یک طرف میز و در طرف دیگر پنج کشور از جمله آمریکا که نیمی از قدرت نظامی همه جهان را در اختیار دارد و بر مدیریت سیاسی عالم تکیه زده است،نشسته‌اند، روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس و خلاصه همه لات‌های جهان و همه قدرت‌های شیطانی محکم در برابر ما ایستاده‌اند تا ما نتوانیم به ارمان‌های خود دست پیدا کنیم.

 

سردار سلامی با بیان اینکه هر روز مشغول موازنه قدرت خود با دشمن هستیم و معادلات قدرت را مرور می‌کنیم، اظهار داشت: آنها می‌دانند برای همین است که مدل‌های خودشان را متناسب با شأن این ملت تغییر می‌دهند و البته می‌بینید که رفتار آنها فقط با ایران این‌گونه است و همه‌جا فرمان دیپلماتیک صادر می‌کنند؛ اما در برابر ایران می‌گویند مذاکرات دیپلماتیک و این تصویری از کرنش آنها مقابل ملتی است که قدرتش برخواسته از ایمان و منبعث از قرآن است.

 

وی خطاب به دانشجویان حاضر در اجلاسیه شهدای دانشجوی استان سمنان گفت: آینده از آن شماست؛ امروز موفق‌تر از گذشته باید باشید؛ چرا که شما جوانان نسل و عصر امروز تجربیات یک ملت و انقلاب بزرگ را در اندوخته دارید.

 

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران خاطر‌نشان کرد: دشمن برای تسخیر فضای ذهن و دل جوانان ما برنامه ریزی وسیعی کرده است و هدفش این است که جوانان ما به ارزش‌های آمریکایی تمایل و باور داشته باشند؛ بنابراین باید نسل جوان و نوجوان امروز بصیرت افزایی را پیشه راه خود کنند و نگذارند دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند./977/پ201/ب4

ارسال نظرات