۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۵۹۰۸۳
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

جامعه امروز نیازمند اندیشه شهید مطهری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: رشد و پرورش بعد علمی در کنار بعد معنوی از شهید مطهری انسانی ساخته بود که با وجود مدارج بالای علمی در زمینه های فلسفه، تفسیر، عرفان و در تمام مراحل زندگی تواضع و ساده زیستی را رها نکرد.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری که امروز در محل سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد برگزار شد، گفت: اندیشه های شهید مطهری زیربنا و ساختار نظام فکری نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه همه آزادی خواهان جهان است و امروز جامعه برای حفظ نظام و انقلاب نیازمند این گونه اندیشه های ناب اسلامی است.

 

وی با اشاره به این که شهید مطهری دارای ابعاد مختلف و ذی فنونی بود، گفت: رشد و پرورش بعد علمی در کنار بعد معنوی از شهید مطهری انسانی ساخته بود که با وجود مدارج بالای علمی در زمینه های فلسفه، تفسیر، عرفان در تمام مراحل زندگی تواضع و ساده زیستی را رها نکرد. 

 

حجت الاسلام حسناتی زمان شناسی را مهم‌ترین بعد شخصیتی شهید مطهری بیان کرد و افزود: این بعد شخصیتی شهید مطهری سبب شد تا در پاسخ دادن به تحریفات، انحرافات و ناخالصی هایی که قبل از انقلاب و بعد از آن در قالب گروه های مارکسیستی و گروهک فرقان در سطح جامعه و قشر جوان ظهور کرده بود، چنان به مقابله برخیزد که حتی سرکردگان این گروه ها نیز جرأت مقابله با وی را نداشتند و این گونه از مسیر پاک انقلاب دفاع کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: اجتهاد و تلاش، ورع و تقوا، عفت و پاکدامنی و حرکت در مسیر صراط مستقیم چهار ویژگی بارز شهید مطهری بود که سبب شد تا با نگارش کتاب هایی چون داستان راستان، حقوق زن، مباحث فلسفی و تفسیری، اندیشه ای ناب را برای تداوم راه انقلاب ترسیم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه در فلسفه ایجاد مجموعه به عنوان عقیدتی سیاسی در بطن سپاه خاطر نشان کرد: انقلاب ما یک کودتا و یک کار ظاهری نبود و ابعاد این انقلاب چنان گسترده است که تشکیل چنین مجموعه ای در کنار فرماندهانی که هر یک خود اسوه انقلاب هستند، یک ضرورت بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: بدنه سپاه کل جامعه است و این بارزترین مشخصه سپاه با تمام گروه های نظامی دنیا است که این مجموعه برگرفته از سیره پیامبر اکرم در مدینه شکل گرفته است و زمانی که امام شجره طیبه این انقلاب را غرس کرد حضرت علی را اول بسیجی عالم نامید.

 

اندیشه ناب اسلامی زیربنای سپاه و بسیج است

 

حجت الاسلام حسناتی با بیان آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون‏» درباره ویژگی های یک بسیجی ولایت مدار گفت: نخستین ویژگی صبر است که نبود چنین عاملی سبب تعفن، زشتی و بی ارزشی یک دین خواهد شد و دین داری در سایه صبر است و صبر در سایه معرفت حاصل می شود.

 

وی معرفت و آگاهی را از ابزار تحقق دستاوردهای انقلاب بیان کرد و افزود: عقیده و اندیشه زیربنای همه کارهای انسان است و هیچ عملی جز به پشتوانه علم و معرفت به سرانجام نخواهد رسید و سپاه و بسیج دیدگاهش برگرفته از آیات قرآن است که ابتدا باید به خودشناسی رسید و خود را از انحرافات نجات داد تا بتوان برای رهایی دیگران عمل کرد.

 

امام جمعه نجف آباد دومین ویژگی را دعوت کردن دیگران به صبر عنوان کرد و گفت: ارتباط صمیمی بین افراد که سبب ایجاد قدرت در درجه اول و بخش عمده این ارتباط در قالب مشورت و بهره بردن از تفکرات یکدیگر ظهور می کند و در مرحله آخر تقوا پیشه کردن مهم ترین ویژگی های هر بسیجی است.

 

وی در ادامه افزود: امروز در سایه پیروزی های منطقه که برخاسته از تفکر بسیجی انقلاب است، دشمنان بی رحمانه از تمام قدرت خود برای تخریب این نیروهای مردمی استفاده خواهند کرد و بصیرت افزایی مهم ترین راه مقابله با دشمنان در برابر جوسازی ها و تخریب ها است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: رسالت پایگاه های عقیدتی سیاسی در زمانی که دشمنان به دنبال تخریب چهره بسیج و سپاه است، از هر مجموعه دیگری حساس تر است و همان گونه که دانشمندان در بعد علمی و نظامی دشمنان را دچار وحشت کرده اند، باید در بعد اعتقادی نیز به همین مرحله برسیم.

 

وی در پایان گفت: زنده نگه داشتن برنامه های قرآن و عترت در پایگاه ها و حوزه های بسیج، انس با قرآن، آشنایی با احکام شرعی و ترویج فرهنگ باید از عمده ترین و اصلی ترین برنامه های بسیج باشد که بسیجی نوری است که هر کجا وارد شود، ظلمت ها را می زداید.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان پایگاه های عقیدتی سیاسی شهرستان تقدیر شد./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات