۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۵۹۱۱۵
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی خبر داد؛

رتبه اول آذربایجان غربی در ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه های علمیه خواهران در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی در ثبت‌نام تعداد داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شده است.
حجت الاسلام راحلي، مدير حوزه هاي علميه هاي خواهران آذربايجان غربي

حجت‌الاسلام حمید راحلی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از استقبال جوانان استان از ورود به حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: استان آذربایجان غربی در ثبت‌نام تعداد داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شده است.

 

وی اظهار کرد: در سطح استان حجم حوزه‌های علمیه پاسخگوی نیازهای منطقه ما است و تقریبا در تمام شهرها حوزه‌های علمیه دایر هستند.

 

حجت الاسلام راحلی افزود: در سال تحصیلی جدید چند حوزه علمیه در پایه‌های سطح دو، سه و نیز در سطح سیکل، تاسیس شده و پذیرش تحصیل به صورت پاره وقت و نیمه حضوری با ظرفیت بیشتری انجام خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: امسال مدارس علمیه خواهران سطح دو در شهرهای چالدران و نوشین‌شهر ارومیه و  ورودی با مدرک سیکل در ارومیه و میاندوآب  راه اندازی می شود.

 

حجت الاسلام راحلی اذعان کرد: برنامه ریزی شده بود که مرکز، شمال و جنوب استان دارای مدارس علمیه خواهران با پذیرش مدرک سیکل باشند که با توجه به برخی مشکلات در خوی، این امکان برای شمال استان فراهم نشد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: در ارومیه برای پذیرش دوره سیکل یک مدرسه مجزا با موسس، هیات امنا و کادر مجزا در نظر گرفته شد، ولی در میاندوآب در کنار پذیرش با دیپلم به صورت کلاس‌های مجزا پذیرش از سیکل انجام می‌گیرد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر سه مدرسه علمیه خواهران در سطح سه پذیرش دارند، ادامه داد: تا سال گذشته پذیرش سطح سه حوزه علمیه خواهران در استان فقط در ارومیه وجود داشت، ولی از جمله اقداماتی که سال گذشته صورت گرفت، در شهرهای خوی ومیاندوآب سطح سه افتتاح شد.

 

حجت الاسلام راحلی به برنامه‌های آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی اشاره و اعلام کرد: در مورد برنامه‌های پژوهشی، برنامه‌های مصوب وجود دارند که به صورت مشترک در سراسر کشور اجرا می‌شود و در استان ما هم به نحو احسن اجرا می‌شود و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد./936/ت302/ب4

ارسال نظرات