۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۵۹۱۸۸
عضو ارشد الوفاق بحرین:

علمای دین به سبب التزام به احکام شرعی در زندان هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت قضایی جمعیت الوفاق اسلامی بحرین وجود شماری از علمای دین در زندان‎های آل‎خلیفه را دلالت بر عدم احترام این حکومت به ندای دین و عقل توصیف کرد.
حجت الاسلام شيخ جاسم الخياط، رييس هيئت قضايي جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جاسم الخیاط، رییس هیأت قضایی جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، طی نشستی که با عنوان «همبستگی با علمای دین» در مقر جمعیت الوفاق در غرب منامه برگزار شد، به علل بازداشت علمای بحرین اشاره کرد و گفت: علمای دین به سبب عدم عقب نشینی از واجبات شرعی و انسانی در بحرین بازداشت شده‎اند.


وی افزود: وجود شماری از علما در زندان‎های آل‎خلیفه بر عدم احترام این حکومت به ندای دین و عقل دلالت دارد.


این روحانی، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین را بی گناه دانست و تصریح کرد: با بررسی سخنرانی‎های شیخ علی سلمان در می یابید که وی فقط درپی احقاق حقوق مردم بحرین و اصلاح نظام سیاسی در این کشور است.


الخیاط ادامه داد: دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، همه خواسته‎های خود را به صورت مسالمت آمیز مطرح می‎کرد.


وی، حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل المقداد را یکی دیگر از علمای بی گناه در بند رژیم آل‎خلیفه توصیف کرد و گفت: آل‎خلیفه، شیخ المقداد را با اتهام‎های واهی بازداشت و مورد شکنجه قرار داده است. حکومت بحرین باید همه علما که طعم شکنجه و بی عدالتی دادگاه‎های آل‎خلیفه را چشیده‎اند را آزاد سازد.


وی تاکید کرد که آل‎خلیفه با بازداشت علمای دین و تخریب مساجد نشان داد که در نقض آزادی دین در بحرین هیچ درنگی نمی‎کند.


شیخ جاسم الخیاط حضور علمای دین، پزشکان، اساتید دانشگاه، مهندسان و کارگران در زندان‎های آل‎خلیفه به این معناست که انقلاب بحرین مسالمت آمیز است./994/ب902/د

ارسال نظرات