۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۵۹۲۰۳
روزنامه اسراییلی هآرتس پیشنهاد داد:

عربستان برای فرار از یمن باید القاعده و داعش را تقویت کند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه اسراییلی در گزارشی اعلام کرد که تنها راه فرار عربستان از باتلاق یمن تقویت القاعده و داعش در خاک این کشور است.
اسراييل و عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه هآرتس اسراییل در گزارشی نوشت: عربستان با بحران سختی در یمن روبرو شده است و تنها راه گریز آل سعود از تنگنای کنونی تقویت نیروهای القاعده و داعش در یمن است تا این نیروها با نیروهای انصارالله به درگیری بپردازند و عربستان در خلال این درگیری‌ها به اهداف خود برسد.

 

"تسفی برئیل" تحلیل‌گر سیاسی اسراییلی در امور کشورهای عربی، این گزارش با اشاره به اینکه عربستان راه‌ حل‌های محدودی برای گریز از باتلاق یمن دارد، افزود: عربستان همسایه‌ای به نام بحرین دارد که غالب ساکنان آن شیعه هستند و در یمن نیز غالبا با نیروهای شیعه انصارالله درگیر هستند. از این رو عربستان در هراس از یک انقلاب داخلی شیعی است و تمام نگرانی آل سعود این است که جنبش شیعی انصارالله در یمن زمام امور را در دست گرفته و عربستان در حصاری از شیعیان قرار گیرد.

 

 وی راه ‌حل‌ احتمالی عربستان را در استفاده از نیروهای مصری دانست و نوشت: اگر عربستان از نیروهای مصری استفاده کند احتمال اینکه ایران در یمن حضور پررنگ‌تری پیدا کند بیشتر است و این امر موجب می‌شود که یمن به صحنه نبردی بین المللی تبدیل شود که هیچ کدام از طرف‌ها خواستار آن نیستند.

 

وی در پایان اذعان کرد که اگر منصور هادی بر خروج نیروهای حوثی از یمن اصرار داشته باشد هیچ‌گاه بحران یمن از راه سیاسی و گفت‌وگو حل نخواهد شد./1321/ب902/ک

ارسال نظرات