۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۵۹۳۳۴
استاد حوزه و دانشگاه :

یک جریان سیاسی پیروزی خود در انتخابات آینده را به نتیجه مذاکرات گره زده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان سیاست‌های خصمانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی و دیگر مردم جهان گفت: عدم موضع گیری قاطع دولتمردان به واسطه انتخابات در پیش رو است.
اشکوري
حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان گفت: منفور بودن آمریکا در جهان به ذات این کشور مرتبط است؛ نوع نگاه سیاست‌های این کشور استعماری است.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آمریکا در مناطق مختلف جهان تنها منافع خود را در نظر می‌گیرد؛ به این علت این کشور منفور تمام ملت‌ها و دولت‌های منطقه و جهان است.
 
حجت الاسلام اشکوری افزود: مسؤولان بعضی از کشورها به دلیل ترس و بزدلی خود تن به همکاری با این کشور می‌دهند اما این همکاری از روی میل و رغبت نیست؛ این مطلب را در بسیاری از دیدارهای مسؤولان ایرانی با آن‌ها بیان کرده‌اند.
 
وی ابراز داشت: شعار مرگ بر آمریکا شعار اصلی خاورمیانه و جهان اسلام شده است؛ در هیچ نقطه از دنیا مردم یا دولتمردان هیچ کشوری به دنبال الگو برداری از مسؤولان آمریکایی نیستند بلکه سعی می‌کنند هیچ گاه به آن‌ها شبیه نباشند.
 
استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: در مقابل این سیاست‌مداران پلید٬ مردم دنیا محبت سید حسن نصرالله٬ مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) را در دل دارند؛ امام خمینی (ره) سال‌ها پیش فرمود«حاضریم رفراندوم جهانی برگزار کنیم تا ببینید تنفر مردم جهان از ما بیشتر است یا مقامات آمریکایی» اکنون که وضعیت برای آنان خیلی بدتر از آن زمان شده است.
 
حجت الاسلام اشکوری به سعی فراوان دولت برای دستیابی به توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: یک جریان سیاسی پیروزی خود را در انتخابات پیش رو به نتیجه مذاکرات هسته‌ای گره زده است؛ بدین خاطر قادر نیست تا مواضع شفاف خود را اعلام کند.
 
وی ادامه داد: این دولت هر چند نگاهش در مسائل هسته‌ای به انتخابات پیش رو باشد لیکن از افرادی انقلابی تشکیل شده است که احتمالاً بر خلاف امنیت و منافع ملی حرکت نخواهند کرد ولی عدم موضع گیری قاطع در شرایط حساس ممکن است به کشور آسیب برساند./836/ت303/ش
ارسال نظرات