۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۵۹۴۰۶
مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل:

راز موفقیت شهید مطهری اخلاص و تواضع در عمل بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل راز موفقیت شهید مطهری را اخلاص و تواضع در عمل دانست و گفت: پشتکار‏، اخلاص و تواضع شهید مطهری باید الگوی اساتید باشد.
حجت الاسلام علي اصغر كاظمي، مدير حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراردبیل، حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل‏، ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه خواهران الزهرا(س)، با اشاره به اینکه عمل استاد نیز هدایت‌گر است، گفت: رفتار و کردار استاد تأثیر زیادی در طلبه دارد، چرا که طلبه استاد را فردی مورد اعتماد و الگوی خود قرار داده و انتظار دارد تا رفتار و برخورد استاد با گفتارش هم‌خوانی داشته باشد.

 

وی ویژگی اساتید حوزه را تدریس همراه با رفتار و برخورد مناسب دانست و افزود: چنانچه علم منجر به عمل نشود، ارزش و فایده ای ندارد.

 

حجت‌الاسلام کاظمی یکی از وظایف مهم استاد را روشمند بودن تدریس ایشان دانست و تصریح کرد: مشکلی که بیشتر طلاب درباره روش علم‌آموزی مطرح می‌کنند این است که تلاش و کوشش زیادی دارند ولی نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آورند که روشمند بودن تحصیل این مشکل را حل می‌کند.

 

وی با اشاره به جاودانه بودن و الگو ماندن شهید مطهری در طول تاریخ بیان داشت: راز موفقیت شهید مطهری، اخلاص و تواضع در عمل است به گونه‌ای که هرگز حاضر نبودند تا اقداماتی که انجام می‌دهند به نامشان در جایی درج و یا گفته شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با بیان این‌که مهم‌ترین و بارزترین ویژگی شهید مطهری(ره) که پایه و اساس ویژگی‌های ایشان بود، پشتکار و اهتمام ویژه است، گفت: اساتید باید الگو پذیری از شهید مطهری(ره) داشته باشند./937/پ202/ح

ارسال نظرات