۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۴۵۵
سردار نقدی در جمع فعالان اقتصادی آذربایجان غربی:

تلاش برای محکم کردن پایه‌های تولید در کشور ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که تلاش برای مستحکم کردن پایه های اقتصادی کشور ضروری است، گفت: بسیج به عنوان رابط بین دولت و بخش خصوصی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در رشد اقتصادی کشور ایفا کند.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور عصر امروز در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی آذربایجان غربی، اظهار کرد: ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم و تولید ملی در حال حاضر یعنی جهاد و کسی که در این راه جان خود را از دست بدهد، همانند شهید است. 

 

وی ادامه داد: بعد از ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی  مقام معظم رهبری، اقدامات مناسبی  از سوی بسیج سازندگی انجام گرفت که از جمله آنها ایجاد یکصدهزار شغل است که بخش اعظم آن پایدار شده است.

 

سردار نقدی از جمله اهداف دیگر این طرح را کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری با استفاده از فعالان اقتصادی و بسیج مهندسین اعلام کرد و گفت: بخش واردات، فعال کردن واحدهای صنعتی و مسأله مالیات می تواند کمک شایانی به حل مشکلات اقتصادی کشور کند.

 

وی با بیان این که عمده مسایل و مشکلات مالی استان‌ها در زمینه کاهش نقدینگی است، اضافه کرد: از سوی دیگر برخی از محصولات بخاطر نداشتن بازار و عدم بازاریابی و به خاطر مشکلات مدیریتی راکت مانده است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان این که تلاش برای مستحکم کردن پایه های اقتصادی کشور ضروری است، گفت: بسیج به عنوان رابطه بین دولت و بخش خصوصی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در رشد اقتصادی کشور ایفا کند.

 

سردار نقدی خاطرنشان شد: بسیج مهندسین می‌تواند در این امر راهگشای صنعت‌گران باشد، حل مشکلات واحدهای صنعتی از هفته آینده آغاز شده و هدف ما رونق اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.

 

افزایش نرخ بهره بانکی مانعی برای پیشرفت اقتصادی واحدهای صنعتی در آذربایجان غربی

 

حسن انتظار، رییس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی نیز در این نشست با انتقاد از عدم بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان غربی، اظهار داشت: قانون بهبود فضای کسب و کار تاکنون در آذربایجان غربی اجرایی نشده است.

 

وی با بیان این که آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی است، افزود: این استان با وجود یک میلیون و 200 هزار تن سیب قابلیت بهبود فضای کسبو کار دارد.

 

رییس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی بر ضرورت بهبود فضای کسب و کار در استان تاکید کرد و از رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تعامل و همکاری برای تحقق این موضوع راخواستار شد.

 

انتظار به عمده مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استاناشاره کرد و افزود: بهره بانکی یکی از مهم ترینمشکلات و در واقع یکی از عمده موانعپیشرفت اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

 

رییس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی نرخ بهره بانکی برخی از بانک‌های استان را تا مرز 42 درصد عنوان کرد و گفت: مطابق اعلام بانک مرکزی نرخ بهره بانکی باید کمتراز رکود اقتصادی باشد در حالی که رکود اقتصادی فقط 16 درصدبوده و افزایش سرسام‌آور نرخ بهره بانکی سبب از پای درآمدن بسیاری از واحدهایتولیدی و صنعتی شده است.

 

وی در پایان از عدم اجرای صحیح مالیات بر ارزش افزوده در کشور و به ویژه در آذربایجان غربی انتقاد کرد.

 

گفتنی است، نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات