۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۵۹۵۹۹

آغاز آموزش عناصر مسلح در اردن از سوی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ مقام‌های امریکایی و اردنی از آغاز آموزش ستیزه جویان سوری به عنوان بخشی از برنامه‌ای گسترده‌تر برای تشکیل نیروی کار آمد با هدف آنچه مقابله با داعش نامیده شد، خبر دادند.
گروه تروريستي داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد المومنی، سخنگوی دولت اردن که کشورش یکی از پایگاه‌های آموزش ستیزه جویان است، در گفت و گو با آسوشیتد پرس تصریح کرد که بیش از سه هزار و 750 ستیزه جو برای این که تحت آموزش قرار گیرند، داوطلب شده اند و روند گزینش حدود 400 نفر در این زمینه  به اتمام رسیده است.

 

اردن اولین پایگاه از چهار مکانی است که قرار است در آنجا ستیزه جویان سوری آموزش ببیند. عربستان سعودی، قطر و ترکیه دیگر پایگاه‌های آموزش ستیزه جویان عنوان شده اند و به گفته مقام‌های ترکیه آموزش ستیزه جویان در این کشور نیز در روزهای پایان هفته (شنبه و یکشنبه) آغاز خواهد شد.

 

در همین حال مقام‌های امریکایی که به دلیل نداشتن اختیار لازم برای صحبت کردن در این موضوع خواستند نامشان فاش نشود نیز آغاز این برنامه را تایید کردند.

 

مقام‌های امریکایی پیشتر گفته بودند بیش از 300 نفر در هر یک از این کلاس‌های آموزشی حضور خواهند داشت.

 

حدود 450 نیروی ائتلافی از جمله 350 نیروی امریکایی کار آموزش ستیزه جویان در این چهار مکان را برعهده خواهند داشت.

 

کنگره امریکا چند ماه قبل بودجه‌ای بالغ بر 500 میلیون دلار را از بابت تسلیح و آموزش آنچه «گروههای میانه رو» در سوریه خوانده می شوند، تصویب کرد. بر اساس این طرح، امریکا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی سه هزار شبه‌نظامی را آموزش دهد و آموزش پنج هزار تن را نیز تا آوریل 2016 به اتمام برساند.

 

واشنگتن و آنکارا در 19 فوریه توافقنامه تسلیح و تعلیم پیکارجویان «میانه‌رو» در سوریه را به امضا رساندند. دو طرف عنوان کردند که این پیکارجویان هم با دولت سوریه و هم تروریست‌های داعش خواهند جنگید.

 

تانگو بیلگیج، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در ماه فوریه گفت آنکارا امیدوار است این همکاری آموزشی سبب تقویت پیکارجویان معارض دولت بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه شود./994/ب101/د

ارسال نظرات