۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۵۹۶۹۰
آیت الله نمازی در دیدار دانش آموزان کاشان:

معلمان آثار و برکات حجاب را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: معلمان فلسفه، آثار، دستاوردها و برکات حجاب را برای دانش آموزان تبیین کنند چون حجاب یکی از ضروریات و واجبات مسلم اسلام است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان پیش از ظهر امروز در دیدار دانش آموزان مدرسه دخترانه شهدای کُرک کاشان با تبریک هفته معلم با تأکید بر این که احترام به معلم، احترام به علم است گفت: علم دارای آثار معنوی زیادی است که سبب موفقیت انسان می شود.

 

وی از دانش آموزان خواست تا خوب درس بخوانند و درس خواندن را تنها برای نمره گرفتن نخوانند بلکه درس را برای باسواد شدن، عالم شدن و دانشمند شدن بخوانند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکیدکرد: دانش آموزان رابطه خود با معلمان را تقویت کنند و به معلمان خود احترام بگذارند چون معلمان هستند که راه و روش زندگی و چگونه زندگی کردن را به دانش آموزان آموزش می دهند.

 

یکی از صفات خداوند علم است

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که یکی از صفات خداوند علم است یادآور شد: خداوند عالم است و جهان هستی، کوه ها، کواکب، دریاها، انسان ها و حیوانات را در سایه علم آفریده چون خداوند عالم است، دوست دارد بندگانش هم عالم و با سواد باشند چرا که جهل عامل شقاوت و بدبختی انسان ها است.

 

وی همچنین با اشاره به این که تمام حوادث و مشکلات و گرفتاری در پیچ و خم های زندگی به دلیل جهل انسان ها است گفت: جهل ونادانی عامل گمراهی و شقاوت و بدبختی انسان ها است.  

 

به گفته وی، عامل اصلی تمام کسانی که سقوط کردند جهل است و عامل موفقیت تمام کسانی که موفق شدند علم آنها است.

 

آیت الله نمازی در ادامه ضمن توصیه به دانش آموزان برای خوب درس خواندن از آنها خواست از فرصت نوجوانی و جوانی خود خوب استفاده کنند و درس ها را جدی بگیرند و درس را برای نمره گرفتن نخوانند بلکه برای رسیدن به کمال و ملا شدن و دانشمند شدن بخوانند.

 

یکی از راه های عالم شدن ثبت و ضبط شدن مطالب است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، علم را فرّار و مانند پرنده وحشی دانست و گفت: برای این که علم فرار نکند همیشه و در همه حال دفتر و قلم همراه داشته باشید تا در هر محفل و مجلسی سخن مفیدی گفته شد سریع یاد داشت کنید.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: تمامی کتب و آثار قلمی، قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) که امروز به دست ما رسیده در سایه یادداشت کردن و نوشتن بوده است، بنابراین یکی از راه های عالم شدن ثبت و ضبط شدن مطالب است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به دختران دانش آموز توصیه کرد درکنار آموزش های علمی، آموزش  عملی هنرهای خانه داری را نیز جدی بگیرند.

 

معلمان فلسفه، آثار، دستاوردها و برکات حجاب را برای دانش آموزان تبیین کنند

 

آیت الله نمازی در ادامه از معلمان خواست ضمن مطالعه، فلسفه، آثار، دستاوردها و برکات حجاب را برای دانش آموزان تبیین کنند که حجاب یکی از ضروریات و واجبات مسلّم اسلام است.

 

وی افزود: حجاب نیز مانند نماز و روزه واجب است و اگر کسی به دلیل جهل و نادانی حجاب را انکار کند مرتد می شود، چرا که حجاب دارای حکمت و فلسفه و خداوند آن را برای حفظ جایگاه زن سفارش کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: یکی از مشکلات امروز جامعه بدحجابی و بی حجابی است چون تصور می کنند بدحجابی در جامعه فضلیت است در صورتی که فضیلت زن در حجاب و پاکدامنی او است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات