۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۵۹۷۵۴
شیخ نعیم قاسم:

مردم یمن مرگ را به خواری در برابر آمریکا و عربستان ترجیح می‌دهند

خبرگزاری ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که مردم یمن مرگ را به خواری در برابر آمریکا و عربستان ترجیح می‌دهند.
شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله با بیان اینکه امروزه تروریسم به نام اسلام از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌شود، یادآور شد که اسلام از تروریسم بیزار است.

 

شیخ «نعیم قاسم» در مراسم گرامیداشت هفته «شهدای بیروت» در حسینیه «البرجاوی» با اشاره به جنایت‌های تروریسم تکفیری علیه انسانیت، گفت: ما به عنوان مقاومت از جایگاه دفاع، برای رویارویی با تروریسم تکفیری اقدام کردیم همان گونه که پیش از این نیز برای رویارویی با طرح صهیونیستی اقدام کرده و در حالت دفاع قرار داشتیم.

 

 

وی با اشاره به تهاجم آمریکایی سعودی به یمن، تحولات این کشور را «جنایت حقیقی» و «جنایت معاصر» توصیف کرد و با طرح سؤالی مبنی بر اینکه «آیا در اینکه عربستان همانند اسرائیل تجاوز می‌کند، بحثی وجود دارد؟»، تاکید کرد: عربستان به همه مناطق یمن تجاوز کرد. آیا یمنی‌ها حق دفاع از خود را ندارند؟

 

 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: یمن پیروز خواهد شد و ملت این کشور بیش از آنچه تصور می‌شود می‌تواند ایستادگی و مقاومت کند. آنها مرگ را بر ذلت با آمریکا و عربستان ترجیح می‌دهند. به یاری خداوند فرجام این تحولات به سود طرح آنها (یمنی‌ها)؛ طرح عزت و مقاومت، اسلام و طرح کرامت انسانی پایان پذیرد.

 

 

حزب الله لبنان از نخستین روزهای تهاجم عربستان سعودی به یمن به طور آشکار، حمله به یمن را محکوم کرده و خواستار توقف فوری حملات و امداد رسانی به مجروحان شد. «سید حسن نصرالله» دبیر کل مقاومت اسلامی نیز در چندین سخنرانی اخیر خود به تشریح اهداف پشت پرده تجاوز به یمن پرداخته و عملیات موسوم به «طوفان قاطع» را ناکام خواند زیرا به هیچ کدام از اهدافش نرسیده است./983/د101/ک

ارسال نظرات