۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۸۰۸
شهید ربانی هنرمند طلبه و پاسدار؛

سلاح و قلم در دست به جنگ با دشمن می‌پرداخت

خبرگزاری رسا ـ وی با گرفتن سلاح در دستی و قلم در دست دیگر، آثار ماندگاری از خوشنویسی را بر روی دیوارهای شهرها و مناطق جنگی و روی غنایم جنگی، بر جای گذاشت.
شهيد محمدباقر رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهید کسی است که حقیقت را درک کرده و به آن آگاه شده‏ و جز حق و حقیقت امر دیگری را در نظر ندارد و همه چیز جز رضای پروردگار از دیدگاه او بی‏اعتبار و بی‏ارزش است.


به زندگی یکی از شهیدان می‌پردازیم که گلی از گلستان آلاله‌های ایران بود و با تقدیم جان خود برگ تاریخی را به نام خود برجایی گذاشت.


شهید محمد باقر ربانی هنرمند طلبه و پاسدار فرزند آیت الله ربانی بود که در مبارزات دوران انقلاب نقش به سزایی داشت؛ پس از دستگیری و زندان، همیشه از آثار شکنجه طاغوت رنج می‌برد.


شهید ربانی در طول دوران زندگی خویش نمونه‌ای از اخلاق حسنه و تلاش و جدیت در کسب علم و معرفت بود و مراتب عالی هنر خوشنویسی را نیز محضر اساتید خط همچون آیت الله نجومی و بسیاری دیگر از اساتید خط بهره گرفت.


شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دعوت برخی از شخصیت‌های مبارز و علمای برجسته حوزه قم به حزب جمهوری پیوست و در کنار شخصیت‌هایی چون آیت‌الله فاکر، دکتر حبیبی، جلال الدین فارسی، دکتر آیت و غیره با تلاش‌های خستگی ناپذیر خود سهم بالایی در تنویر افکار و پیشبرد انقلاب جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافت.


وی با گرفتن سلاح در دستی و قلم در دست دیگر، آثار ماندگاری از خوشنویسی را بر روی دیوارهای شهرها و مناطق جنگی و روی غنایم جنگی، بر جای گذاشت.


شهید ربانی در عاشورای حسینی مصادف با 27 آبان‌ماه 1359هجری شمسی با تعدادی از همرزمان خود در عملیات آزادسازی شهر سوسنگرد به فرماندهی شهید والامقام دکتر چمران شرکت کرد و با از جان گذشتی، برگ زرین دیگری از حماسه و ایثار و وفاداری به نظام و انقلاب را از خود به یادگار گذاشت و به مقام رفیع شهادت رسید.


جنازه آن شهید به همراه همرزمانش به قم منتقل شد و حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) بر پیکر پاک آن شهید نماز گزاردند و در مزار شیخان در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) آرام گرفت./978/ت303/ی

ارسال نظرات