۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۲۵۹۸۰۹
همزمان با سالگرد شهادت امام موسی کاظم؛

محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع)، محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در این استان برگزار می شود.
محفل انس با قرآن کريم با حضور قاري بين المللي - بجنورد

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری محفل انس با قرآن در مرکز این استان همزمان با سالگرد شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) خبر داد و افزود: این محفل با حضور استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، قاری برجسته مصری برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: همزمان با سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در تهران و حضور قاریان برجسته از کشورهای مختلف اسلامی در ایران، محفل انس با قرآن در بجنورد نیز با حضور این قاری برجسته مصری شامگاه چهارشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه، همزمان با شب سالگرد شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در محفل انس با قرآن مرکز استان خراسان شمالی با حضور قاری مصری، قاریان و قرآن آموزان استانی، مسؤولان و اقشار مختلف مردم حضور خواهند داشت، از عموم مردم برای حضور پرشور در این محفل انس با قرآن دعوت کرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: پیش از برگزاری این محفل انس با قرآن در بجنورد، ظهر چهارشنبه، بیست و سوم اردیبهشت ماه نیز محفل انس با قرآن دیگری با حضور استاد شیخ احمد بن یوسف الازهری، قاری برجسته مصری در محل مسجد جامع شیروان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که خراسان شمالی یکی از استان های قرآنی کشور بوده و انتظار می رود محافل انس با قرآن در آن به صورت عادی و معمولی برگزار نشود، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و مسابقات قرآن، امید می رود محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در این استان با کیفیت و شکوه مناسبی برگزار شود.

 

وی در ادامه با بیان این که برگزاری محافل انس با قرآن نقش مهمی در تقویت معنویات و ارتباط نسل های جوان با قرآن خواهد داشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل لازم است دستگاه ها و نهادهای مختلف در استان خراسان شمالی هماهنگی و همکاری بیشتری در خصوص برگزاری این گونه برنامه ها با نهادهای فرهنگی مذهبی داشته باشند.

 

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: البته تاکنون همکاری و مشارکت دستگاه های مختلف استان خراسان شمالی در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی مناسب بوده اما در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال همدلی و همزبانی نامگذاری شده انتظار می رود، تعامل و همکاری بین دستگاه های مختلف در راستای برگزاری برنامه های دینی افزایش یابد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سی و دومین مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن که از بیست و ششم تا سی و یکم اردیبهشت ماه جاری در سالن اجلاس سران کشورها در تهران برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این مسابقات و برنامه ها نقش زیادی در فراگیری افزون تر این کتاب آسمانی در دنیا دارد.

 

وی با تأکید بر این که متولیان قرآنی و مسؤولان مذهبی باید تلاش کنند تا از طرق مختلف و با استفاده از زبان‌ها، عنوان‌ها‌ ‌و جلسات گوناگون برای معرفی قرآن اقدام کنند، اضافه کرد: قرآن مهم ترین اصل در دنیا به شمار می رود و هر اندازه که در زمینه معرفی و ترویج آموزه های آن تلاش شود، باز هم کم است.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که دنیا تشنه معارف قرآنی و آموزه های اسلام ناب محمدی است، خاطرنشان کرد: باید قرآن به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی در اختیار ملت های جهان قرار گیرد تا زمینه بهره گیری بیشتر افراد کشورهای مختلف دنیا از این منبع عظیم الهی فراهم شود./9314/ت303/ب4

ارسال نظرات