۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۵۹۹۷۱
در پی جنایات آل‌سعود در یمن؛

تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیان حوزه علمیه مرند برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه علمیه مرند به همراه اساتید، فضلا و جمعی از روحانیان و ائمه جماعات مساجد شهرستان مرند در اعتراض به جنایات آل‌سعود در یمن تجمع کردند.
تجمع اعتراض آميز اساتيد، فضلا و طلاب حوزه علميه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند امروز در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیان حوزه علمیه مرند با اشاره به این‌که آل‌سعود ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه قرار گرفته است، اظهار داشت: وهابیت و آل‌سعود هیچ غیرت و تعصبی نسبت به مسلمانان دیگر ممالک اسلامی ندارند.


وی با بیان این‌که رژیم آل سعود برای از بین بردن اسلام ناب محمدی(ص) و شیعیان دست به جنایات بی‌شماری زده است، خاطرنشان کرد: اکنون بر هر مسلمانی واجب است که به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن کمک کند، ملت ایران با توجه به مخالفت جنایتکاران سعودی، ارسال کمک‌های بشردوستانه خود به یمن را ادامه خواهد داد.


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که جنایت‌های آل سعود را باید محکوم کرد و در این برهه، سکوت برای مسلمانان معنایی ندارد، گفت: مردم یمن، ملتی سلحشور و خداپرست هستند و ما پشت سر آن ها برای دفاع از اسلام و شیعیان ایستاده‌ایم، امروز این سؤال مطرح است که مردم یمن به چه جرمی باید زیر بمباران و موشک‌های اسرائیلی مجروح و شهید شوند.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که تجاوز عربستان به یمن با سکوت نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و سازمان کنفرانس  اسلامی همراه بوده است، گفت: این جنایات باید هر چه زودتر پایان یابد و شیوخ عربی مرتجع و وابسته به غرب در منطقه به سزای جنایات خود برسند.


وی با بیان این‌که آل سعود خود را خادم‌الحرمین می‌نامند، اما در حقیقت خائن‌الحرمین هستند، تصریح کرد: اکنون دلارهای نفت عربستان سعودی به جای این‌که صرف فقرا و نیازمندان بخش‌های محروم این کشور شود، برای خرید سلاح‌های اسرائیلی و آمریکایی هزینه می شود.


امام جمعه مرند با اشاره به این‌که داعش، النصره، طالبان و القاعده  همه محصول وهابیت و دشمنان اسلام هستند، افزود: آنچه مسلم است؛ حماقت سردمداران آل‌سعود در کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن بی پاسخ نخواهد ماند، این جنایات آخرین میخ بر تابوت آل سعود بوده است.


بنابر این گزارش، شرکت کننندگان در این تجمع با شعارهایی از جمله «آل سعود، آل یهود، پیوندتان مبارک»، «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» جنایات رژیم کودک کش و مظلوم‌کش آل سعود را محکوم و از سردمداران و حامیان این جنایت ها در منطقه که سبب ایجاد ناامنی در منطقه شده است، اعلام انزجار کردند.


طلاب حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) مرند در پایان این تجمع اعتراضی، آمادگی خود را برای مقابله با رژیم آل سعود اعلام کرده و شعار «بیز اولماغا حاضروخ - خامنه ای سربازیوخ؛ ما همگی سرباز امام خامنه ای بوده و آماده مرگ و جانفشانی هستیم»، سر دادند./935/پ202/ح

ارسال نظرات