۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۶۰۱۳۶
حجت الاسلام فرحزاد:

محبت اهل‌بیت و دوستی با افراد ناباب قابل جمع نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که اگر محبت اهل بیت(ع) را در دل داریم باید از دوستان ناباب جدا شویم، گفت: دوست ناباب انسان را از زندگی جدا کرده و دروغ را به جای واقعیت به انسان معرفی کرده و دور را نزدیک و نزدیک را دور جلوه می‌دهد به همین خاطر انسان باید از دوست کذاب و ناباب پرهیز کند.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که دوست ناباب از سم هم مهلک‌تر است، افزود: شاید سم جسم انسان را نابود و تباه کند ولی دوست ناباب نه تنها جسم بلکه دین و دنیای انسان را نابود می‌کند.

 

وی با اشاره به این که دوست ناباب انسان را به قعر جهنم می‌برد، تصریح کرد: اگر به داستان فرعون و حضرت موسی(ع) نگاه کنید متوجه می‌شوید زمانی که ساحران به حضرت ایمان آوردند فرعون هم می‌خواست ایمان بیاورد اما مشاور و دوستان ناباب نگذاشتند و به خاطر مشاوره آن‌ها او به عذاب الهی گرفتار شد و به قعر جهنم سقوط کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که انسان باید میان دوستی اهل بیت(ع) و دوستان ناباب یکی را انتخاب کند، اظهار کرد: انسان قبل از این ولایت ائمه(ع) را بپذیرد و به آن‌ها درود بفرستند باید از دشمنان آن‌ها دوری کند به همین خاطر دوری از دشمنان ایشان از اولویت برخوردار است و قبل از ورود به حریم ائمه(ع) باید از دشمنان آن‌ها دوری کنیم.

 

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: در طول تاریخ انسان‌های زیاد بوده‌اند که به خدا ایمان آوردند ولی به دلیل وجود مشاوران، معاونان و دوستان ناباب نه تنها از صراط مستقیم منحرف شده‌اند بلکه در دام شیطان به جهنم سقوط کرده‌اند.

 

وی با بیان این که از امام سجاد(ع) روایت شده که دوست ناباب از مار سمی هم خطرناک‌تر است، گفت: مار سمی تن انسان را غارت می‌کند ولی انسان به بهشت می‌رود ولی دوست ناباب ایمان انسان را غارت می‌کند و برای همیشه انسان را در عذاب جهنم فرو می‌برد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اگر محبت اهل بیت(ع) را در دل داریم باید از دوستان ناباب جدا شویم، تصریح کرد: دوست ناباب انسان را از زندگی جدا کرده و دروغ را به جای واقعیت به انسان معرفی کرده و دور را نزدیک و نزدیک را دور جلوه می‌دهد به همین خاطر انسان باید از دوست کذاب و ناباب پرهیز کند.

 

حجت الاسلام فرحزاد افزود: در مقابل دوست بد، دوست خوب مانند عطر گل‌های بهاری می‌ماند که انسان را خوشبو کرده و انسان را با خود از قعر جهنم به سوی بهشت برین راهنمایی می‌کند.

 

وی یادآور شد: انسان وقتی با دوست خوب هم‌نشین می‌شود عطر و بوی خوش او را می‌گیرد و هم نشینی با دوستان کریم، سخاوتمند و مؤمن انسان را به حریم امن الهی راهنمایی می‌کند./837/پ202/ف

ارسال نظرات