۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۶۰۱۹۱
امام جمعه اصفهان:

بحث چپ و راست تمام شده است/ هیچ توجیهی برای اختلاف در کشور پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که الان دیگر بحث های چپ و راست تمام شده و خط و خطوط دیگر نباید در کشور جایی داشته باشد، گفت: در زمان فعلی تمام راه ها برای توجیه اختلاف بسته شده و اختلاف در زمان فعلی با بی دینی مساوی است.
حضور امام جمعه اصفهان درجشن عيد غدير دانشگاه قرآن وعترت

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در مراسمی که از سوی اداره‌کل اطلاعات استان اصفهان و به مناسبت نام‌گذاری امسال به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی و با موضوع امنیت و انتخابات برگزار شد، گفت: محور نظام اسلامی ایران رهبری است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این که شک در وجود رهبری شک به مبانی اسلام است، گفت: کسی که به وجود رهبری شک کند اسلام ندارد و همگان باید پشت سر رهبر حرکت کنند.

 

آیت‌الله طباطبایی نژاد اختلاف سلیقه را در کشور امری طبیعی و در عین حال عامل رشد و پیشرفت دانست و از برخی اظهارات نگران کننده ابراز تأسف کرد.

 

وی با بیان این که الان دیگر بحث های چپ و راست تمام شده و خط و خطوط دیگر نباید در کشور جایی داشته باشد، ابراز داشت: در زمان فعلی تمام راه ها برای توجیه اختلاف بسته شده و اختلاف در زمان فعلی با بی دینی مساوی است.

 

ضرورت دارد هدف واحد باشد تا همدلی تحقق پیدا کند

 

امام جمعه اصفهان تحقق همدلی و همزبانی را تنها با محور قرار دادن خدا دانست و اظهار داشت: دست اندرکاران امر انتخابات باید همواره این سؤال را از خود بپرسند که آیا خداوند از کار من راضی هست یاخیر.

 

وی با بیان این که اسلام محور همدلی را خدا قرار داده گفت: مقیاس و ملاک همدلی عده‌ای زبان است، برخی دیگر شکل و قیافه و رنگ برایشان ملاک است و برخی دیگر هم کشور و وطن را مقیاسی برای همدلی قرار می‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان علاقه مسلمانان به همدیگر و فدای مال و جان را از آثار محور بودن خداوند دانست و ابراز داشت: خداوند همدلی و برادری را برای افرادی که اسلام را محور قرار دادند تضمین کرده است.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد قدم برداشتن برای غیر خدا را مسبب نزول عذاب الهی دانست و گفت:  اگر مومنین هدفشان الهی باشد چپ و راست دیگر معنایی ندارد و اگر همه برای خدا قدم بردارند دیگر کسی عذاب و عقاب نمی‌شود.

 

وی با بیان این که اگر هدف‌ها خدایی باشد افراد در انتخابات به دنبال کسب رأی نیستند اظهار داشت: و تخلف و بازی سیاسی از دوری با خداوند ناشی می شود، ما اعتقاد داریم که تقلب در نظام جمهوری اسلامی ایران امکان ندارد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات