۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۶۰۲۹۹
مدیر شورای اقامه نماز ایلام:

برگزاری نماز جماعت جزء اولویت‌های ادارات باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر شورای اقامه نماز استان ایلام با اشاره به بهره مندی 98 درصدی ادارات شهرستان دهلران از نمازخانه مناسب، گفت: مدیران باید برگزاری نماز جماعت را در اولویت کاری خود قرار دهند.
فيض الله رضايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، فیض الله رضایتی، مدیر شورای اقامه نماز ایلام، صبح امروز با حضور در نشست ستاد اقامه نماز عنوان داشت: نماز سبب آرامش روانی افراد شده و زندگی آن ها را بیمه می کند و کار در زمینه نماز فقط محدود به برگزاری نمازهای جماعت نمی شود بلکه ترویج فرهنگ نماز و ترغیب به یادگیری مفاهیم عمیق آن نیز امر بسیار مهمی است.

 

رضایتی در ادامه با تأکید بر اهمیت ترویج برگزاری نماز تصریح کرد: در این شهرستان برای ساخت مساجد اقدامات خوبی انجام شده و چیزی که در زمان حاضر اهمیت بسزایی دارد، ترویج فرهنگ نماز و ترغیب جوانان به سمت نمازخوانی و درک عمیق تر از مفاهیم نماز است.

 

وی افزود: هر فرد در هر سمتی می تواند با توجه به حرفه خود به هدایت نیز بپردازد، یک هنرمند با نشان دادن زیبایی های نماز می تواند افراد را جذب کند و یک مسؤول با تجلیل از مؤذنان می تواند این زمینه را فراهم کند.

 

مدیر شورای اقامه نماز خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود 98 درصد ادارات اجرایی شهرستان، نمازخانه مناسب وجود دارد و در 70 درصد مساجد نیز نماز جماعت برپا می شود، مدیران نیز باید در نمازهای جماعت حضور یابند و برگزاری نماز جماعت در ادارات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

رضایتی همچنین با توجه به تعداد نمازگزاران دهلرانی عنوان داشت: باید مسجد جامع دهلران توسعه یافته و اقدامات لازم جهت احداث مصلی نیز برای این شهرستان انجام شود تا نمازگزاران با کمبود مکان مواجه نشوند.

 

وی در پایان تصریح کرد: شهرستان دهلران به دلیل گستردگی روستاها هنوز نیازمند کار و تخصیص بودجه بیشتری در زمینه ساخت مساجد و نمازخانه ها می باشد و امید است در آینده ای نزدیک شاهد هیچ کمبودی در این زمینه نباشیم./967/پ202/ب4

ارسال نظرات