۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۶۰۳۳۴

هشدار مجلس وحدت مسلمین پاکستان به فعالیت سفیر عربستان در این کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس حزب وحدت مسلمین پاکستان فعالیت‌های سفیر عربستان در این کشور را نگران کننده دانسته و از دولت اسلام‌آباد خواسته تا در این باره واکنشی نشان دهد.
حجت الاسلام راجه ناصر عباس جعفري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام راجه ناصر عباس جعفری رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در واکنش به فعالیت‌های «جاسم الخالدی» سفیر عربستان در این کشور اعلام کرد: دولت اسلام‌آباد باید در مورد فعالیت‌های سفیر عربستان در پاکستان مبنی بر مداخله در امور داخلی این کشور اقدامات جدی انجام دهد.

 

وی گفت: سفیر عربستان از «جرگه قبایلی» پاکستان خواسته تا 50 هزار نیروی جنگی را برای مداخله در جنگ یمن به این کشور اعزام کند، که این کار نشان از مداخله علنی ریاض در امور داخلی دولت اسلام‌آباد است.

 

جعفری افزود: سفیر عربستان باید به دولت اسلام‌آباد پاسخگو باشد که برچه اساسی در امور داخلی پاکستان دخالت می‌کند، در حالی که پارلمان این کشور هیچ تصمیمی مبنی بر حمایت نظامی از ریاض در جنگ یمن نگرفته است.

 

رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان تصریح کرد: تلاش‌های عربستان و دیدارهای نمایندگان این کشور با رهبران گروه‌های افراطی در پاکستان سبب افزایش فعالیت‌های تروریستی و فرقه‌گرایی در این کشور می‌شود و دولت اسلام‌آباد نیز باید در این باره واکنش نشان دهد.

 

جعفری با اشاره به رابطه عمیق نخست وزیر پاکستان با خانواده پادشاهی عربستان اظهار داشت: مردم پاکستان هرگز به دولتمردان این کشور اجازه نخواهند داد تا شرف و عزتشان را به خاطر منافع شخصی به فروش برساند.

 

وی تأکید کرد: دولت کنونی پاکستان باید همزمان با نابودی تروریست‌ها و افراط‌گرایی در این کشور، حامیان آن‌ها را نیز شناسایی کند، در غیر اینصورت تلاش‌های اسلام‌آباد برای برقراری امنیت در این کشور تنها در حد یک ادعا باقی خواهد ماند.

 

گفتنی است روزهای گذشته سفیر عربستان در پاکستان برای جلب حمایت مردم مناطق قبایلی این کشور برای شرکت در جنگ یمن با جرگه قبایلی پاکستان در سفارت ریاض در اسلام‌آباد دیدار کرده است.

 

سفیر عربستان در دیدار با رهبران جرگه قبایلی پاکستان از عدم حضور این کشور در جنگ یمن اعلام نارضایتی کرده و از آن‌ها خواسته تا 50 هزار نیروی جنگی را از مناطق قبیله‌ای پاکستان به یمن اعزام کنند.

 

جرگه قبایلی پاکستان در ازای دریافت مبالغی از سوی دولت عربستان، اعزام 50 هزار نیروی جنگی به ریاض را برای مداخله در جنگ یمن پذیرفته است./980/ب102/د

ارسال نظرات