۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۶۰۴۶۱
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران خبر داد؛

رونمایی از 22 اثر پژوهشی طلاب حوزه علمیه خواهران در نمایشگاه کتاب

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران گفت: همزمان با نمایشگاه کتاب تهران از 22 اثر پژوهشی خواهران طلبه کشور رونمایی می شود.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حصاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران امروز در نشست پژوهشی مدیران، معاونان پژوهش و تشکل های پژوهشی مدارس علمیه خواهران با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه علمیه، گفت: امر پژوهش همواره از جمله مسائل بسیار مهم در حوزه های علمیه به شمار می رفته است.

 

وی در ادامه سخنان خود به رونمایی از 22 اثر پژوهشی خواهران طلبه در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد سه اثر مربوط به خواهران مدرسه الزهرا(س) بابل بود که این امر نشان دهنده توانایی های پژوهشی مدارس علمیه خواهران مازندران است.

 

حجت الاسلام حصاری افزود: 22 اثر رونمایی شده در نمایشگاه کتاب از مجموع 114 اثر تائید شده خواهران بوده که در انتظار چاپ است.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره با اهمیت پژوهش در سه محور دانش، بینش و ارزش گفت: سیاست ما هم افزایی بین این سه محور مهم است که فرآیند این سه باید یک چیز باشد.

 

وی تعریف هدف های پژوهشی در سطوح دو، سه و چهار حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف ما در این برنامه سنجش توان و مهارت پژوهشی در حوزه علمیه خواهران است تا بدانیم نقطه هدف ما کجا است و انتظار ما از طلاب در هر سطح چیست و تا کجا باید ارتقاء یابد.

 

حجت الاسلام حصاری گفت: ما ارزشیابی آموزش را به ارزشیابی تحصیلی تغییر نام داده ایم تا فعالیت های پژوهشی طلاب به صورت تضمین شده جزء فعالیت های تحصیلی آنها محسوب شود.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر سیستم آموزشی ما تک بعدی و بیشتر شنیداری است، افزود: این مسأله موجب پایین آمدن قدرت مانور آموزشی در حوزه علمیه خواهران شده است.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران با بیان این که یکی از برنامه های ما تنوع بخشی به روش های آموزشی جهت پژوهش محوری کردن مباحث آموزشی است، تصریح کرد: رسیدن به نقطه موجب بهره وری آموزشی بیشتر و کاهش پرت آموزشی می شود.

 

حجت الاسلام حصاری در ادامه گفت: برای رسیدن به نقطه مجموعه ای از پیوست های پژوهشی را برای سرفصل های اصلی دروس تدوین کرده ایم.

 

وی گفت: شاخص رشد هر مجموعه آموزشی به جایگاه پژوهشی آن بستگی دارد و برای تحول و پیشرفت در حوزه باید به جایگاه پژوهشی آن عنایت ویژه شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور با بیان این که برای ایجاد تمدن اسلامی مانند هر تمدن دیگر دو عنصر تولید فکر و پرورش انسان نیاز است، ادامه داد: این مسأله باید از سوی حوزویان باید صورت گیرد و تولید فکر از مجرای پژوهش امکان پذیرد.

 

حجت الاسلام حصاری افزود: فرق تولید علم با بازتولید در این است که تولید علم یعنی هنوز علمی تولید نشده باید به آن سوالات پاسخ داده شود، اما باز تولید آن چیزهایی است که پاسخ داده شده اما باید به تناسب آنها باز آفرینی شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات