۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۶۰۴۹۹
امام جمعه موقت تهران:

مرحوم آیت الله بهجت مرجعی استکبار ستیز و مظهر زهد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این که حضرت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) مجذوب سالک و سالک مجذوب بود، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) در عین که یک زاهد، عارف و اهل مکاشفه بود یک سیاست‌مدار بود و معتقد بودند راه نجات ما مقاومت در برابر استکبار است.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در مراسم سالگرد حضرت آیت الله بهجت فومنی(ره) در مهدیه رشت با بیان این که با تاکید بر اینکه خداوند متعال بهشت را برای کسانی که اهل تقوا هستند قرار داده  است، گفت: اگر کسی طالب بهشت است باید خود را از هوای نفسانی محافظت کند.

 

وی با تصریح بر این که کسی که مشتاق بهشت باشد خود را به گناه و هوس‌ها آلوده نمی‌کند، افزود: یکی از صفوف اولیاأ الله مجاهدین فی سبیل الله هستند.

 

امام جمعه موقت تهران با این توضیح که استغفار پیامبران برای دوری از گناه بود و با این کار پیشگیری می‌کردند نه معالجه، خداوند با تطهیر پیشگیری می‌کند، اظهار داشت: انسان های مؤمن هرگز از یاد خدا غافل نمی شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر این که ارتقای درجه بهشتی و درب‌های هشت‌گانه به اعتبارات و مقامات است، خاطرنشان کرد: مسأله ایمان به سه بخش ایمان اکبر، ایمان اوسط و ایمان اصغر تقسیم شده است.

 

وی با اشاره به این که خون شهدا چشمه حیات است، گفت: پرچم الله به قیمت خون شهدا به دست امام راحل برافراشته شد و پرچم ولایت علوی به اهتزاز درآمد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که حضرت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) مجذوب سالک و سالک مجذوب بود، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله بهجت فومنی(ره) در عین که یک زاهد، عارف و اهل مکاشفه بود یک سیاست‌مدار بود و معتقد بودند راه نجات ما مقاومت در برابر استکبار است.

 

وی با تاکید بر این که قضیه‌ هسته‌ای ایران کمتر از یمن نیست، گفت: ملت ایران حق قانونی  خود را می‌خواهند و 36 سال با این همه شهید ایستاده‌ایم و اکنون دشمنان اسلام و انقلاب  می‌خواهند این عزت را از ما بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تصریح بر این که حضرت آیت‌الله بهجت سیاست‌مداری با ویژگی استکبارستیزی بود، خاطرنشان کرد: این مرجع تقلید شیخ عرفان، برهان دین، مظهر زهد، عشق به خدا، بندگی کامل، سالک الی الله و باقی بالله است./1318/پ202/ج

ارسال نظرات