۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۶۰۶۸۳
معاون مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

تعلق سه برابری کاغذ یارانه به نشریات مذهبی/ سایت های بدون مجوز فیلتر می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت 700 سایت مجوزدار در کشور، گفت: سایت های بدون مجوز فیلتر می شوند تا فضای ناسالم ایجاد نشود.
انتظامي، معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حسین انتظامی، معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: وجود اقوام و ادیان متعدد در آذربایجان غربی موجب حساسیت این استان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در دولت جدید بسته های حمایتی جدید وجود دارد، گفت: از نشریاتی که موضوعات مذهبی را دربر گیرند، حمایت ویژه ای شده و سه برابر یارانه کاغذ به آن ها تعلق می گیرد.

 

معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نشریاتی که با موضوعات فرهنگی، ایثار، شهادت و دفاع مقدس به چاپ می رسند، مورد حمایت مسؤولان قرار می گیرند چرا که نباید ایثار و شهادت ها در بین مردم کمرنگ و رشادت های هشت سال دفاع مقدس از ذهن ها پاک شود.

 

وی اظهار داشت: در آذربایجان غربی و استان هایی که هم مرز با سایر کشور ها هستند و مورد تهدیدات و هجمه های فرهنگی قرار دارند، باید نشریاتی که مروج همبستگی ملی هستند را منتشر کنند.

 

انتظامی افزود: نشریاتی که مروج سبک زندگی اسلامی، قناعت، حیا، صداقت و خانواده محوری باشند مورد توجه ترند نسبت به نشریاتی که مد و لباس را نشر می دهند.

 

معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش سواد علمی جامعه یعنی فهم عمومی مردم، گفت: نشریاتی نیز باید در این خصوص فعالیت کرده و سطح علمی و آگاهی مردم را بالا برند.

 

وی با اشاره به فضای مجازی که امروزه با نام های وایبر، تلگرام و ... در بین مردم رواج یافته، اظهار داشت: نمی توان این فضاها را از بین برد، لکن باید حمایت حاکمیت باشد و مردم بدانند که نظارتی از طرف دولت وجود دارد.

 

انتظامی با اشاره به فرمایشات رهبر  خاطرنشان کرد: ما باید بر لبه تکنولوژی سوار باشیم.

 

معاونت مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خانه مطبوعات نیز از این پس در اختیار اصحاب رسانه است، گفت: دوره های آموزش خبرنگاران در خانه مطبوعات به صورت حرفه ای برگزار می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت 700 سایت مجوزدار در کشور، تصریح کرد: سایت های بدون مجوز فیلتر می شوند تا فضای ناسالم ایجاد نشود./1301/پ202/ح

ارسال نظرات