۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۶۰۷۲۶
عضو انصارالله یمن در گفت‎وگو با رسا:

انقلاب عربستان با اعدام آیت الله نمر کلید می‎خورد

خبرگزاری رسا - عضو انصارالله با اشاره به پیگیری علمای جهان اسلام از وضعیت آیت الله نمر گفت: در صورت اجرای حکم اعدام شیخ نمر انقلاب شیعیان در عربستان کلید می‌خورد.
شيخ علي الدمني عضو انصارالله يمن

 

حجت الاسلام علی الدمنی، عضو انصارالله و از فعالان یمنی در عرصه فرهنگی و سیاسی، با حضور در نشست تحلیلی خبرگزاری رسا با موضوع بررسی آخرین تحولات یمن گفت: آل سعود از اساس مشروعیت خود را از انگلیس دارد؛ از این روست که می‌بینیم سردمداران سعودی اصولا حرمتی برای اصل دین قایل نیستند چه رسد به ماه حرام. آنها برای نفس محترمه حرمتی قایل نیستند و در سراسر ماه رجب الحرام به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه پرداختند.


موسس کتابخانه الغدیر در صنعا، در ادامه به تاریخ سیاه اقدامات آل سعود اشاره کرد و افزود: خوی وحشی‌گری آل سعود و حرمت قائل نبودن برای جان مردم زمانی ‌آشکار شد که این رژیم زائران ایرانی و یمنی خانه خدا را قتل عام کرد. سه هزار نفر از زائران یمنی در دهه چهل میلادی در عربستان به خاک و خون کشیده شدند و این تاریخ مملو از جنایت نشان می‌دهد که اقدام عربستان در یمن دور از انتظار نبوده است.


فعال فرهنگی و رسانه‌ای یمنی، ادعای آل سعود مبنی بر دفاع از حرمین شریفین و بهانه قرار دادن آن برای حمله به یمن را ادعایی بی اساس خواند و اظهار داشت: حرمین شریفین ملک شخصی آل سعود نیست که برای دفاع از آن گریبان چاک می‌دهند، بلکه حرمین شریفین ملک تمامی مسلمانان دنیا است و مردم یمن و انصارالله نیز جزئی از مسلمانان هستند که با تمام وجود به قبله مسلمانان و حرم شریف نبوی عشق می‌ورزند.


وی به تهدیدات گروه‌های افراطی نسبت به حرمین شریفین اشاره و تصریح کرد: اگر آل سعود نگران حرمین شریفین است چرا نسبت به بیانیه‌های صریح و متعدد داعش مبنی بر تهدید حرمین شریفین و تخریب خانه خدا واکنشی نشان نمی‌دهد و تنها با بهانه قرار دادن ادعایی کذب به کشتار زنان و کودکان یمنی می‌پردازند.


مؤسس هیات مذهبی نور الزهراء در صنعاء خاطر نشان کرد: اعمال سرکوب گرانه خشونت‌بار این رژیم علاوه بر اینکه در یمن به جنایت می‌پردازد در داخل مرزهای عربستان نیز مردم این کشور از سلطه طلبی‌ها و عدم انتقاد پذیری آل سعود در امان نیستند.


وی به مساله آیت الله نمر اشاره کرد و افزود: اقدامات سرکوب گرانه آل سعود علیه مردم این کشور به ویژه شیعیان استان قطیف در صورت استمرار منجر به انقلابی داخلی می‌شود که در صورت اجرای حکم اعدام شیخ نمر این انقلاب کلید می‌خورد.


شیخ علی الدمنی به تشریح جایگاه آیت الله نمر در عربستان پرداخت و افزود: علمای برجسته عربستان تنها در داخل این کشور وجهه ندارند بلکه بسیاری از علما و شیعیان کشورها مختلف پیگیر وضعیت او هستند و از این روحانی مجاهد حمایت می‌کنند.


وی در پایان به نقش علما در یمن اشاره کرد و افزود: دیگر در یمن مساله به نام شیعه و سنی مطرح نیست و علمای یمن اعم از شیعه و سنی به مقامت در برابر آل سعود تاکید می‌کنند و حتی بسیاری از علمای اهل سنت صریحا حکم جهاد داده اند./1321/ب911/ک

ارسال نظرات