۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۰۷۸۲
عضو جنبش مردمی انصار الله تأکید کرد؛

هشدار عبدالله صالح به سفارت آمریکا نسبت به خطر شعارهای انقلاب اسلامی در یمن

خبرگزاری رسا ـ عضو جنبش مردمی انصار الله با اشاره به رواج شعارهای انقلاب اسلامی در آغاز انقلاب یمن گفت: علی عبدالله صالح به سفارت آمریکا هشدار داد که این شعارها سی سال قبل در ایران سرداده شده است و باید کاری انجام داد.
هشدار عبدالله صالح به سفارت آمریکا نسبت به خطر شعارهای انقلاب اسلامی در یمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عبدالرحمن الشرفی، عضو جنبش مردمی انصار الله یمن، در نشست بزم اندیشه که با موضوع «تحولات یمن» و با حضور نخبگان و فعالان فرهنگی در موسسه جوانان آستان قدس رضوی عصر روز گذشته برگزار شد، به تحلیل تحولات یمن و تاریخچه شکل گیری انصارالله پرداخت.

 

وی با بیان این که اغلب مردم یمن زیدیه هستند، اظهار کرد: زیدی ها و اثنی عشری ها با وجود داشتن شباهت ها، تفاوت هایی با یکدیگر دارند و مسأله اصلی امامت است، شرط زیدی ها برای رهبری، عدالت، نجابت، تدبیر، شجاعت، مدیریت، اخلاق فاضله و خروج علیه ظالم است و به مبانی عقلی توجه دارند.

 

الشرفی با اشاره به شیخ حسین بدالدین حوثی، تصریح کرد: وی از نظر سیاسی یک رهبر بود و چون مجتهد نبود؛ برخی از علما زیدیه با او مخالفت کردند، سید حسین حوثی رنج های زیادی کشید و با علمای مخالف ساعت ها بحث می کرد، تا آن ها را قانع کند.

 

عضو جنبش مردمی انصار الله، با بیان این که شیخ حسین حوثی نام جنبش خود را حرکت و جنبش قرآنی نامید و تصریح کرد: وی با کمتر از 100 نفر دعوت خود را شروع کرد و بیشتر فعالیت و توجه خود را به مفاهیم قرآنی معطوف داشت، از جمله بیش از 100 جلسه تفسیر قرآن و آیه های قرآنی که خروج علیه حکام ظالم است، دارد و در فضای سایبری قابل دسترسی است.

 

شکل گیری انصارلله با هدف مبارزه با استکبار و متأثر از انقلاب اسلامی ایران

 

وی دیدگاه سید حسین حوثی را متأثر از اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران عنوان و اظهار کرد: با تأثیر از موضع گیری های امام خمینی و شعار های انقلاب اسلامی شعارهایی «الله اکبر، الموت لأمریکا، الموت لإسرائیل، اللعنه علی الیهود، النصر للاسلام»را مطرح کردند.

 

الشرفی با بیان این که حرکت سیاسی، فرهنگی و جهادی انصار الله بر مبنای مبارزه با استکبار شکل گرفت، گفت: قصد شهید حسین حوثی از شروع حرکت سیاسی، مخالفت با علی عبدالله صالح نبود، وی حتی حاضر به ائتلاف با عبدالله صالح بود به شرطی که بر علیه آمریکا همپیمان شوند، اما علی عیدلله صالح این شعار و رویکرد شیخ حسین حوثی را به سفارت آمریکا گزارش دارد.

 

عضو جنبش مردمی انصار الله افزود: علی عبدالله صالح به سفارت آمریکا هشدار داد که این شعارها سی سال قبل در ایران سرداده شده است و باید کاری انجام داد، بنابراین سفیر آمریکا اقدام به خرید اسلحه از سعده و به نوعی خلع سلاح کردن مردم صعده کرد.

 

وی با اشاره به این که هر خانواده یمنی اسلحه دارد، اظهار کرد: بیش از 70 میلیون اسلحه در بین جمعیت 27 میلیوینی جمعیت یمن وجود دارد، و سفیر آمریکا با اقداماتی که برای خلع سلاح کردن مردم یمن انجام داد موفق نشد. و هر سال جنگ هایی را با هدف نابودی انصارالله شکل دادند که این جنگ ها 6 سال تکرار شد و هر سال با شکست مواجه شدند.

 

الشرفی ادامه داد: بعد از شهادت شهید حسین بدرالدین الحوثی برادر 24 ساله وی، سید عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله شد که با بصیرت سیاسی و هوش فوق العاده این جوان، علی رغم وجود تسلیحات بسیار دشمن، انصار الله در تمامی نبردها پیروز شد.

 

این عضو جنبش مردمی انصار الله، خاطرنشان کرد: انصارالله با وجود نیروهای اندک و تهاجم وحشیانه سعودی‌ها توانستند،  34 ایستگاه دیدبانی در مناطق مرزی یمن و عربستان را به تصرف درآورده و ضربات سنگینی را به سعودی ها وارد کنند.

 

تسلط انصارالله به 80 درصد از یمن

 

وی با اشاره به تسلط انصارالله به 80 درصد از یمن، گفت: در زمان سید حسین حوثی تعداد افرادی که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر می دادند، اندک بود، اما در حال حاضر همه مردم یمن این شعارها را سر می دهند و در 50 نبرد موفق شده اند، تمام دشمنان انقلاب اسلامی یمن را شکست دهند.

 

الشرفی بیشتر قبایل یمن را طرفدار رویکرد و تفکرات انصارالله عنوان و ادامه داد: عربستان سعودی در جنوب یمن تلاش فراوان کرد تا وهابیت را در بین قبایل ترویج کنند که در این راه موفقیت هایی بدست آورد و برخی از سران قبایل مشکلاتی را برای مردم به وجود آوردند.

 

این عضو جنبش مردمی انصار الله با بیان این که عربستان حامی القاعده است، تصریح کرد: القاعده حرکت های تروریستی خود را در یمن شدت بخشی، بنابراین عبدالمالک بدرالدین حوثی بر علیه القاعده و تکفیری ها جهاد کرد و تمام پایتخت و اطراف را از تروریست ها پاک کرد و در آستانه این پیروزی عربستان احساس خطر کرد و وارد جنگ با یمن شد./1310/ب202/د

ارسال نظرات