۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۲۶۰۷۸۵

مراسم بزرگداشت نخستین شهید روحانی مدافع حرم در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت نخستین شهید روحانی مدافع حرم با حضور گسترده علما ، روحانیان و مردم در آمل برگزار شد.
مراسم بزرگداشت اولين شهيد روحاني مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم بزرگداشت نخستین شهید روحانی مدافع حرم اهل بیت(ع)، حجت الاسلام شهید محمدمهدی مالامیری، امروز با حضور نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه آمل، جامعه روحانیت ، اساتید حوزه و دانشگاه و مردم در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد.

 

حجت الاسلام مالامیری، پدر نخستین شهید روحانی مدافع حرم، افزود: تحولات کشورهای اسلامی از نوجوانی برایش اهمیت فراوانی داشت اما جنایات فجیع گروه های افراطی و تکفیری و حرمت شکنی های بی شرمانه آن ها آرام و قرار را از او ربوده بود.


وی با اشاره به این که فرزندم که پدر مهربانی برای بشری و فاطمه پنج و دو  ساله بود تاب شنیدن ناله های جانسوز کودکان سوریه و عراق را نداشت، گفت: طعم خوش آرامش و لذت های زندگی به ذائقه این شهید گرانقدر تلخ می کرد.


پدر نخستین شهید روحانی مدافع حرم، ادامه داد: از همین روی در سفرهای تبلیغی اش به مناطق مرزی و سنی نشین رفت تا با نشر افکار التقاطی وهابیت و داعش مبارزه کند.


حجت الاسلام مالامیری، خاطرنشان کرد: غیرت و شجاعت عالمانه حجت الاسلام شهید مالامیری وجدان بیدارش را به آن سوی مرزها می کشاند که دوره های فشرده آموزش نظامی را بدون اطلاع خانواده گذراند و با وجود شرایط مساعد کاری ، تدریس و تحقیق را رها کرد تا به قول خودش به حاصل آموخته هایش برسد.


وی با اشاره به علت رفتن فرزند شهیدش، گفت: نمی توانم در کنار همسر و فرزندانم باشم در حالی که در مقابل چشم کودکان سوریه و عراق والدین آن ها را سر می برند و آموخته های من از اسلام و تحصیل دروس حوزوی چنین اجازه ای به من نمی دهد.

 

پدر نخستین شهید روحانی مدافع حرم، ادامه داد: این دانش آموخته مکتب فاطمی به نیابت از رهبر فرزانه و مجاهد انقلاب برای دفاع از حریم پاک اهل بیت(ع) راهی جبهه های نبرد علیه گروه های تکفیری آمریکایی شد.

 

حجت الاسلام مالامیری در پایان، خاطرنشان کرد: سرانجام حجت الاسلام شهید مالامیری دوشنبه مصادف اول رجب همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار کلنا عباسک یا زینب در منطقه بصری الحریر استان درعای سوریه به آرزوی دیرینه اش رسید و در راستای انجام وظیفه جامه شهادت بر تن کرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات