۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۶۰۷۹۶

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ کسب رتبه اول کشوری تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ارزیابی عملکرد قرآنی، برگزاری نشست «بررسی شیوه‌های نوین تدبر در قرآن» در اراک و جمع‌آوری بیش از ۷ میلیارد ریال زکات در شازند برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بر اساس ارزیابی عملکرد استان‌ها در فعالیت‌های قرآنی سال 93 که از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور انجام شد اداره کل تبلیغات اسلامی استان موفق به کسب رتبه گروه اول کشوری شد.

 

گفتنی است، موارد ارزیابی شده فعالیت‌های قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم کشور در حوزه‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی، حوزه تعاملات و مکاتبات و حوزه حمایتی و نظارتی انجام شده است. در رتبه گروه اول استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان و مازندران قرار دارند.

 

نشست «بررسی شیوه‌های نوین تدبر در قرآن» در اراک برگزار می‌شود

 

پیمان عین‌القضاتی، مسؤول مؤسسه قرآن و عترت اصحاب‌الثقلین اراک گفت: این مؤسسه قرآنی همواره در راستای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اشاعه مضامین الهی در جامعه طرح‌هایی را اجرایی می‌کند.

 

وی از برگزاری نشستی تحت عنوان بررسی شیوه های نوین تدبر در قرآن کریم خبرداد و گفت: نشست مذکور با حضور حجت‌الاسلام علی صبوحی برگزار می‌شود.

 

عین القضاتی اظهار کرد: تدبر در آیات نورانی کلام وحی یکی از مهمترین مباحثی است که باید به آن پرداخته شود؛ چراکه مقام معظم رهبری نیز به کرات در این رابطه نکته‌هایی را ایراد فرموده و جوانان را به تدبر در مفاهیم این مصحف شریف توصیه فرمودند.

 

مسؤول مؤسسه اصحاب‌الثقلین اراک در پایان، اعلام کرد: نشست بررسی شیوه‌های نوین تدبر در قرآن کریم، یکشنبه، 27 اردیبهشت در سالن اجتماعات فرهنگسرای آئینه برگزار می‌شود.

 

جمع‌آوری بیش از 7 میلیارد ریال زکات در شازند

 

ولی مشهدی، مدیر کمیته امداد شازند گفت: مبلغ 7 میلیارد و 210 میلیون ریال زکات مردمی در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

 

وی افزود: از این میزان زکات جمع‌آوری شده مبلغ 200 میلیون ریال زکات محرومان و 7میلیارد و 10 میلیون ریال زکات پروژه‌‌های عمرانی بوده است.

 

مشهدی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد، گفت: در سال گذشته دیوارنویسی و تبلیغ زکات 100متر مربع در سطح شهرستان صورت گرفته شد و همچنین انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد و آموزش و پرورش شهرستان در خصوص دیوارنویسی مدارس شهرستان با موضوع تبلغ زکات امضا شده است که در حال اجراست.

 

این مقام مسؤول در پایان، خاطرنشان کرد: تقدیر از 80 نفر از عاملان فعال از دیگر اقدامات انجام شده بوده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری عاملان زکات شهرستان در سال جاری شاهد فعالیت پرثمرتری در سطح شهرستان شاهد خواهیم بود.

 

توزیع 4000 پوستر با محوریت پیامبر اکرم در استان مرکزی

 

رضا میرزایی، رییس حوزه هنری استان مرکزی اظهار کرد: چهار هزار پوستر حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی(ص) در استان تولید شد.

 

رییس حوزه هنری استان مرکزی خاطرنشان کرد: این اثر تجسمی، در برگیرنده شعر معروف سعدی شیرین سخن در شأن و مرتبه رسول مهربانی‌هاست که از سوی استاد حسینعلی حاجی محمدی از هنرمندان خوشنویسی استان تحریر و به تیراژ 4000 نسخه منتشر شده است. تعداد هزار نسخه از این اثر به صورت پوستر  و 3000 قطعه در قالب کارت پستال تولید و تاکنون تعداد قابل توجهی از این اثر بین مردم توزیع شد.


این مقام مسؤول در پایان، خاطرنشان کرد: بلغ العلی بکماله کشف الدجی بجماله حسنت جمیع خصاله صلّوا علیه و آله با معنای فارسی که شعریست از سعدی که از سوی حوزه هنری استان مرکزی به صورت کارت پستال و پوستر تولید و بین مردم توزیع شده است.

 

برگزاری ویژه‌برنامه شهادت امام موسی کاظم در بقاع متبرکه استان مرکزی

 

حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: این مراسم همزمان با شهادت امام موسی الکاظم(ع) با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر استان برگزار می‌‌‌شود. این مراسم در شهرستان اراک همزمان با سالروز شب شهادت حضرت با سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی و مداحی حمید گودرزی در آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) برگزار می‌‌شود.

 

حجت‌الاسلام سلطانی افزود: همچنین این مراسم در آستان مقدس امامزاده فاطمه صغری(س) آشتیان قبل ازنماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام دهقانی و مداحی آشتیانی، امامزاده محمد(ع) تفرش بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام فتحی و مداحی میرحسینیان، امامزاده ابوطالب(ع) خمین شب شهادت با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی و مداحی طاهری و در امامزاده زبیده خاتون(س) دلیجان بعدازظهر روز شهادت با مداحی جوادی و سخنرانی مهدی زاده برگزار خواهد شد.



معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: آستان مقدس امامزاده سیدمنصور(ع) زرندیه در بعدازظهر شهادت با سخنرانی حجت‌الاسلام خضری و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) وحیدیان، آستان مقدس امامزاده سیداسحاق(ع) ساوه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام حسنی و مداحی زمردی، امامزادگان آستانه شازند بعداز نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام عسگری و امامزاده احمد زلف آباد فراهان نیز بعد از نماز مغرب و عشاء با مداحی محمودی و سخنرانی حجت‌الاسلام میر شجاعی میزبان عاشقان اهل بیت(ع) خواهند بود.

 

حجت‌الاسلام سلطانی در ادامه ضمن دعوت از عموم مردم ولایتمدار و عاشقان اهل بیت(ع) جهت حضور در این مراسم، بر لزوم تبیین سیره عملی و رفتاری امام موسی کاظم در این محافل و مجالس تأکید کرد./842/پ203/ب4

ارسال نظرات