۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۲۶۰۷۹۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

توحید نقطه اشتراک تمام ادیان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نقطه اشتراک تمام ادیان آسمانی، توحید است و همه ادیان بر سر این مسأله با هم اتحاد دارند و می‎توانند در زیر پرچم توحید جمع شوند.
 نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت ‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر امروز در ششمین سمینار تعامل ادیان، مذاهب و رسانه‌ها که در مجتمع فرهنگی قرآن و عترت ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: مسأله تعامل بین اقوام و ادیان یک مسأله‌ ای است که ما منشأ و ریشه آن را در قرآن کریم و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کاملا احساس می‌کنیم.

 

وی افزود: خدای تبارک و تعالی در آیات متعددی به نوعی به این مسأله اشاره فرموده‌اند که می‌تواند برای همه ما سرمشق و در حقیقت سرلوحه قرار بگیرد.
 
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیه22 سوره روم می‌فرماید؛ «وَ مِنْ آیاتِهِ خَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلافُ أَلْسِنَتِکُمْ‏ وَ أَلْوانِکُمْ إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِلْعالِمین‏»، از نشانه‏های خداوند متعال و از مواردی که انسان می‏تواند به وجود او پی ببرد، خلقت آسمان‏ها و زمین و پس از آن اختلاف رنگ‏ها و بیانها است.
 
وی افزود: مسأله اختلاف بین قومیتها، ادیان، مذاهب، رنگها و زبانها راهی برای پی بردن به وجود و تواناییهای خداوند متعال و ایجاد تعامل و همگرایی بین افراد بشر است.
 
حجت‏الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: اگر فرد یا گروهی بخواهند از مسأله اختلاف بین فرق و مذاهب و یا رنگ و زبان قومیتهای مختلف سوء استفاده کند، بر خلاف فرمایش و دستور الهی عمل کرده است.
 
وی اذعان داشت: آنچه از اختلاف‏ها نتیجه میشود پی بردن به قدرت الهی است و در استان ما اگر بزرگان و مسؤولان با همکاری هم همت و تلاش کنند از ظرفیت موجود برای تعامل و همگرایی استفاده میکنند.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نقطه اشتراک تمام ادیان آسمانی، مسأله توحید است و همه ادیان بر سر این مسأله با هم اتحاد دارند و میتوانند در زیر پرچم توحید جمع شوند./1301/پ202/ب4
ارسال نظرات