۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۶۰۹۵۲

آسیا تایمز سیاست‎های آمریکا در یمن را نابخردانه توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ یک شبکه خبری هنگ کنگی با انتقاد از سیاست های در پیش گرفته شده از سوی آمریکا و عربستان در یمن، تلاش این کشورها برای بازگرداندن رییس جمهور فراری یمن به قدرت را کاملا بیهوده دانست.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آسیا تایمز روز پنجشنبه خاطرنشان کرد: شیوه دوگانه در پیش گرفته شده از سوی آمریکا در برخورد با مسایل یمن، نشانه های شرم آوری از سیاست های این کشور است.

 

این گزارش می افزاید: بسیار عجیب است که آمریکایی ها در مصر و بسیاری کشورها در پی وقوع اعتراضات مردمی، مواضعی اتخاذ کردند که با موضع آنها در یمن در تضاد آشکار است.

 

این شبکه از همراهی آمریکا با عربستان برای سرکوب انقلاب مردمی یمن ابراز انزجار کرده و افزوده است: باید منتظر قدرت گرفتن کامل مردم در یمن بود و همگان در آن زمان خواهند دید که عربستان و آمریکا هیچ کاری علیه ملت یمن نمی توانند انجام دهند.

 

آسیا تایمز در بخش دیگری از گزارش خود به این نکته اشاره کرده که در مساله یمن، درایت و تفکر جای خود را به الفاظ بیهوده داده و آنچه در این میان عجیب می نماید، اقدامات و رفتار غیرخردمندانه آمریکا است.

 

این گزارش تاکید کرده، در شرایط کنونی بسیار مناسب است که طرفین به راه های مسالمت آمیز روی آورند و با انجام گفت وگو برای ایجاد یک دولت فراگیر تلاش کنند. تجربه ثابت کرده که استفاده از زور نتیجه بخش نیست و نمی توان با استفاده از آن نظر مردم را جلب کرد.

 

آسیا تایمز می نویسد: آمریکا و عربستان باید بسیار غیر واقع بین باشند که تصور کنند «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهور متواری یمن شانسی برای بازگشت به قدرت داشته باشد در حالی که همه باید برای به قدرت رسیدن کامل حوثی ها در روزهای آتی خود را آماده کنند.

 

سه شنبه شب گذشته ائتلاف ضد یمن که عربستان رهبری آن را بر عهده دارد، از آتش بس پنج روزه خبر داد ولی تنها بعد از گذشت یک ساعت از اعلان آتش بس، به مناطق صعده و الحجه حمله کرد.

 

از زمان آغاز حملات مرگبار ائتلاف تحت رهبری عربستان به مردم بی دفاع یمن که از ششم فروردین ماه سالجاری آغاز شده، نزدیک به دو هزار نفر از مردم این کشور از جمله کودکان و زنان به شهادت رسیده و هفت هزار نفر دیگر مجروح شده اند. علاوه بر این، بیش از 12 میلیون یمنی در معرض ناامنی غذایی و فاجعه انسانی قرار گرفته اند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات