۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۶۱۱۵۵
شیخ عیسی قاسم:

سیاست به حاشیه راندن ملت احمقانه است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، سیاست به حاشیه راندن ملت و ادامه ظلم و ستم علیه آنان را احمقانه توصیف کرد.
آيت الله شيخ عيسي قاسم، رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در پیامی، تحقق امنیت در شرایط نزاع میان دولت و ملت را غیرممکن خواند و تأکید کرد: سیاست تسلط کامل و به حاشیه راندن مردم یک سیاست احمقانه است و اقدامی جنون آمیز و محکوم به شکست به شمار می آید. نتایج این سیاست کاملا مغایر آرزوهای عاملان این سیاست است.

 

وی افزود: تأکید دولت بر ادامه ظلم علیه ملت و برانگیختن احساسات شهروندان، سلب امنیت، نیازمند کردن آنان و به حاشیه راندن مردم به معنای تسلیم شدن در برابر شهوت و غرور محسوب می شود.

 

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به سیاست حاکمیت کامل دولت بر کشور، تصریح کرد: این سیاست که همه چیز را برای خود و هیچ چیز را برای دیگران می داند سبب گسترش نزاع موجود و افزایش تنش میان دو طرف می شود و جان بی گناهان را در معرض خطر قرار می دهد. هیچ ملتی نمی تواند در برابر این مساله صبر پیشه کند.

 

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: ملتی که فداکاری کرده، زخم کشیده، مصیبت جوانان و مردان و زنان و کهنسالان را متحمل شده و در هر خانه ای شاهد مصبیتی بوده، نمی تواند از جهاد و مطالبه حقوق خود کوتاه بیاید و به خواری و ذلتی که در گذشته با آن روبرو بوده و به همین دلیل قیام کرده است، بازگردد.

 

وی اصلاحات صوری را تحکیم وضع سابق دانست و تأکید کرد: اصلاحات واقعی اینست که انقلاب با صبر و اراده بیشتری دنبال شود، شکنجه مردم توقف یابد، ظلم و ستم و خوار کردن شهروندان به پایان رسد و ادعای تحقق امنیت در پرتو سرکوب ملت از بین رود.

 

در بخش پایانی پیام آمده است: ملت بحرین شایسته تعامل انسانی زیبنده، دریافت کامل حقوق، آزادی و کرامت است و  در جنبش اصلاح طلبانه خود شیوه مسالمت آمیز و عدم تعرض به خون و مال را در پیش گرفته است./980/ب901/د

ارسال نظرات