۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۶۱۱۷۰
استاد حوزه علمیه:

مبعث عید تکمیل مکارم اخلاق و خوبی ها است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تبریک به مناسبت عید بزرگ مبعث، گفت: بعثت پیامبر گرامی (ص) سالروز برانگیخته شدن همه مکارم اخلاق و خوبی ها است.
استاد حوزه علميه قائمشهر

حجت الاسلام معین حضرتی، استاد حوزه علمیه و فعال فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر با بیان این که عظمت پیامبر(ص) را باید از قرآن سؤال کرد، گفت: خداوند در قرآن کریم بعثت پیامبر را نعمتی برای جامعه اسلامی می داند تا آیات خدا را برای بشر بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به آنان بیاموزد، تا از جهل و گمراهی بیرون آیند.

 

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در جامعه ای مبعوث شد که همه آن را ظلمت فراگرفته بود، بیان کرد: پیامبر  اسلام با بیان آیات و احکام الهی و پاشیدن بذر علم و حکمت برای اصلاح مردم از جهل و نادانی و رهنمون کردن آنان از ظلمت به نور تلاش می کرد.

 

این فعال فرهنگی پیامبر را اسوه نیکویی در همه ابعاد انسانی دانست و ادامه داد: حفظ نوع انسانیت در جامعه و احترام به همنوع از شیوه های تربیتی پیامبر در جامعه است که درس آموزنده ای برای جامعه مسلمان است.

 

وی سالروز بعثت نبی اکرم(ص) را سالروز بعثت همه خوبی ها دانست و گفت: عید مبعث روز برانگیخته شدن پیامبری است که همه خوبی ها در او جمع شده است و مبعوث شد تا مکارم اخلاق را در دنیا گسترش دهد.

 

حجت الاسلام حضرتی با توجه حمله ناجوانمردانه عربستان به مردم بی دفاع یمن، خاطرنشان کرد: آل سعود با حمله به مردم بی دفاع یمن نوع انسانیت و مسلمان بودن را زیر سؤوال برده است.

 

وی حفظ وحدت بین مسلمین در مقابل استکبار را امری ضروری دانست و اظهار داست: یکی از کارهای پیامبر حفظ وحدت بین مسلمین است که باید با تأسی از ایشان برای حفظ وحدت بین جامعه مسلمین تلاش کنیم.

 

این فعال فرهنگی با اشاره به آیه «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ » عنوان کرد: عربستان باید بدانند مستکبران جهان و در رأس آنها آمریکا از ما راضی نخواهند شد مگر اینکه از اسلام ناب محمدی دست برداریم.

 

وی با بیان این که عربستان چهره خشنی از اسلام را به نمایش گذاشته است، اظهار داشت:  آل سعود پیرو کسانی شده است که انسانیت را زیر سؤوال می برند و با هم پیمان شدن با آنها چهره خشنی از اسلام را در جهان به نمایش گذاشته که این به صلاح مسلمین نیست.

 

حجت الاسلام حضرتی با تاکید بر این که امروز مقام معظم رهبری منادی وحدت در بین مسلمین جهان است، تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان ندای انسانیت را در دنیا طنین انداز کرده است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات