۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۶۱۲۵۶

تظاهرات گسترده مردم بحرین در حمایت از آیت الله نمر و شیخ علی سلمان

خبرگزاری رسا ـ مردم بحرین در شهرها و مناطق مختلف این کشور در حمایت از آیت الله نمر و شیخ علی سلمان تظاهرات کردند.
تظاهرات بحرين

 

به گزراش خبرگزاری رسا، صدها تن از مردم بحرین روز گذشته و امروز با برگزاری تظاهرات‎ گسترده‎ با رهبران جریان‎های سیاسی و دینی در بند رژیم آل‎خلیفه ابراز همبستگی کردند.


علما، اندیشمندان، خانواده‎های زندانی و شهدا در این تظاهرات‎ها که در مناطق مختلف برگزار ‎شد، شرکت کردند.


تظاهرات کنندگان نسبت به ادامه بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمیعت الوفاق اسلامی بحرین اعتراض کرده و خواستار آزادی وی و همه زندانیان شدند.


آنان با در دست داشتن دست نوشته، تصاویر شهدا، رهبران در بند رژیم آل‎خلیفه و پرچم بحرین بر احقاق حقوق مشروع خود تاکید کردند و خواستار برقرار دموکراسی، کرامت و آزادی در این کشور شدند.


از سوی دیگر مردم بحرین تظاهرات مشابهی را در مناطق السنابس، الدیه، الدراز، المعامیر، الجفیر، کرزکان، البلادالقدیم و دیگر مناطق در راستای اعلام همبستگی و حمایت از آیت الله شیخ نمر باقر النمر، از علمای عربستان برگزار کردند.


آنان با در دست داشتن عکس های شیخ نمر باقر النمر بر همبستگی کامل خود با وی و ساکنان منطقه القطیف عربستان که مانند مردم بحرین به سبب درخواست برقراری دموکراسی و آزادی تحت سرکوب نیروهای سعودی هستند، تاکید کردند.


نیروهای آل‎خلیفه در منطقه المعامیر به مردم حمله کرده و برای متفرق کردن آنها به شلیک گلوله و گاز سمی پرداختند که این امر موجب بروز حالت خفگی برخی از معترضان و ساکنان آن منطقه شد.


شایان ذکر است شیخ نمر باقر النمر به دلیل حمایت از مطالبات برحق مردم و درخواست آزادی بازداشت شدگان و فعالان، در 8 ژوئیه 2012 به ضرب گلوله جنگی نیروهای امنیتی سعودی مجروح و بازداشت شد. دادگاهی در عربستان با مطرح کردن اتهامات واهی، این روحانی بارز را به اعدام محکوم کرده است./994/ب901/د

ارسال نظرات