۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۶۱۳۱۲

مراسم سالروز مبعث پیامبر اکرم در صربستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عید سعید مبعث پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) با حضور کارکنان سفارت و دیگر نهادهای ایران در بلگراد برگزار شد.
مبعث

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم با شکوه عید سعید مبعث پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) شب گذشته با حضور کارکنان سفارت و دیگر نهادهای ایران، ایرانیان مقیم و چند تن از مسلمانان صربستان در حسینیه اقامتگاه سفیر کشورمان در بلگراد برگزار شد.

 

مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان در این مراسم بعث نبی بزرگوار اسلام را احسان و فضل الهی به بندگان خود توصیف کرد و به عزت و کرامت و شرافت آن وجود مبارک نزد باریتعالی پرداخت.

 

فهیم پور در سخنان خود گفت که پیامبر اکرم (ص) برای تکمیل مکارم اخلاقی بشر مبعوث شده و در این را ه اسوه و الگوی همگان است.

 

وی همچنین با بیان اینکه نقش رسولان وحی الهی در ساختار تمدن های بشری نقشی اساسی و ماندگار است، گفت: هر تمدنی برای شکل گیری نیازمند چهار اصل اخلاق، معنویت، عدالت و علم می باشد و هرگونه تحول مثبت و رشد در جوامع بشری بر پایه این چهار اصل مبتنی و استوار می گردد.

 

پس از سخنرانی سفیر کشورمان مداح اهل البیت (ع) اشعاری قرائت کرده و با زبان ادب و شعر برخی از ویژگی های آن حضرت را برشمرد.  /982/د101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات