۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۶۱۳۴۰
آیت الله صفایی بوشهری:

یکی از خطرات مهم پیش‌روی انسان عذابکده آخرت است

خبرگزایر رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از خطرات مهم پیش‌روی انسان را عذابکده آخرت عنوان کرد.
حضور آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در بين معتکفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، جلسه چهاردهم درس اخلاق آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر روز یکشنبه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد.


آیت الله صفایی بوشهری در این جلسه یکی از خطرات مهم پیش‌روی انسان را عذابکده آخرت عنوان کرد و گفت: عذاب آخرت محصول گناه و معصیت در دنیاست و قطعا این یک واقعیت است، واقعیتی که تمام انبیا به آن اعتراف داشته اند و خداوند هم نیز در کتب آسمانی خود به همه آن مسائل به انسان هشدار داده است.


وی ادامه داد: متاسفانه انسان تا چیزی را تجربه و امتحان نکند و به آن مبتلا نشود، آن را باور نمی کند و به عبارت دیگر انسان موجودی دیرباور است به همین جهت همیشه به دنبال این است که عنوان کند خدایا می خواهم خودم این را ببینم، شهود و مکاشفه کنم و در مقابل خداوند نیز می فرماید: «ای انسان آیا به گفته ما باور و اعتقاد نداری؟»


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یکی از امور متواتر در کلام خدا و در کتب نخستین و آخرین ایشان را بحث جهنم است عنوان کرد و بیان داشت: نخستین ویژگی جهنم عذاب است، دومین آن بی نهایت و جاویدان بودن در آن است.

 

وی افزود: قطعا هیچ انسانی راضی نیست و دوست ندارد که در چنین جایگاهی باشد، از این رو انسان باور ندارد که چنین چیزی وجود داشته باشد و باز به معصیت و نافرمانی خود از خدا ادامه می دهد. پس یکی از ضعف های بزرگ انسان این است که کلام و سخن خداوند تبارک و تعالی را باور نمی کند.


این استاد اخلاق اضافه کرد: از خداوند بخواهیم که ما را در آتش جهنمی که آن را برای گناه کاران سخت گردانیده قرار ندهد. آتشی که اگر به گریه زاری بپردازی، سر تعظیم و خشوع هم به پایین آوری، تو را رحم نمی کند و شعله های آن بیشتر و بیشتر می گردد و موجب خاکستر شدن انسان می شود، پس مهمانی و پذیرایی این آتش از انسان در جهنم، به شدیدترین وضع ممکن است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: عذاب های جهنم مانند عذابهای دنیوی نیست، عذاب هایی است که هیچ کسی تحمل آن ها را نخواهد داشت پس از خداوند بخواهیم که ما را از جهنمیان و عذاب های الیم آن دور نگه دارد و راهی را که موجب سعادت و رستگاری خواهد شد را به ما نشان دهد تا به سرمنزل مقصود برسیم./833/پ202/ب4

ارسال نظرات