۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۶۱۳۵۷

انصارالله در زمینه نقض آتش بس از سوی عربستان به سازمان ملل نامه نوشت

خبرگزاری رسا ـ جنبش مردمی انصارالله یمن در بیانیه‌ای خطاب به سازمان ملل متحد ضمن تشریح موارد نقض آتش بس از سوی عربستان، محکومیت آل‎سعود را از سوی این سازمان خواستار شد.
انصارالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش انصارالله یمن در نامه ای خطاب به سازمان ملل متحد موارد نقض آتش بس از سوی عربستان سعودی را تشریح کرد.

 

در این بیانیه به موارد آشکار نقض آتش بس و میزان جنایات آل سعود و استمرار بمباران مناطق مسکونی و کشتار مردم بی‌دفاع یمن اشاره شده است.

 

حمله مستمر جنگنده‌های سعودی به مناطق مرزی و نابودی تمام زیر ساخت‌های اساسی این مناطق از دیگر مواردی است که در این بیانیه به آن پرداخته شد.

 

در همین راستا، غالب لقمان، سخنگوی نیروهای نظامی یمن، ضمن رد شایعات حمله نیروهای نظامی به مناطق مرزی عربستان در زمان آتش بس، اعلام کرد که نیروهای یمنی حتی برای یک بار هم آتش بس را نقض نکرده اند و به اجرای کامل آن ملتزم هستند.

 

وی در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد که نقض آتش بس از سوی آل سعود چهره واقعی مکر و حیله سردمداران سعودی را برای افکار عمومی آشکار کرده و ماهیت ضد انسانی این رژیم را نشان داد.

 

لقمان از سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی خواست نسبت به نقض آشکار آتش بس سکوت نکنند و به اقدامات لازم برای محاکمه متجاوزگر در دادگاه بین المللی مبادرت ورزند./1321/ب902/د

ارسال نظرات