۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۶۱۴۳۵
مدیر دفتر طنز حوزه هنری:

برای کتاب‌خوان کردن مردم باید جاذبه ایجاد کنیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر طنز حوزه هنری گفت: استقبال کم مخاطبان از نمایشگاه کتاب زنگ خطری برای فرهنگ، کتاب و کتاب خوانی است؛ برای کتاب‌خوان کردن مردم باید جاذبه ایجاد کنیم.
ناصر فيض
به گزارش خبرگزاری رسا، ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری درباره استقبال مخاطبان از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: امسال استقبال مخاطبان از نمایشگاه بسیار کم بود؛ به عقیده من مسئولان باید در این زمینه آسیب‌شناسی کنند. شاید یکی از دلایل کمبود استقبال از نمایشگاه شرایط اقتصادی و معشیتی مردم باشد.


وی تصریح کرد: استقبال کم مخاطبان از نمایشگاه کتاب زنگ خطری برای فرهنگ، کتاب و کتاب خوانی است. در حال حاضر شرایط خوبی را پیش رو نداریم. در حالی که همیشه مسئولان صورت مسئله را پاک کردند و به این موضوع ریشه‌ای نپرداختند.


نویسنده کتاب «فیض بوک» اظهار کرد: در درجه اول اگر شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند، مردم هم می‌توانند محصولات فرهنگی از جمله کتاب را تهیه کنند. البته بخش اقتصادی یک بُعد قضیه است؛ باید تمام عوامل را بررسی کنیم که چرا مردم علاقه‌شان نسبت به کتاب کم شده است.


فیض با اشاره به اینکه برای کتاب خوان کردن مردم باید جاذبه ایجاد کنیم، گفت: برای اینکه جاذبه ایجاد کنیم، باید نشست‌های متفاوت با نویسندگان و علاقه مندان برگزار کنیم؛ البته نشست‌هایی هست نه اینکه بگویم وجود ندارد اما کم است و نمی‌تواند مخاطبان را به خود جذب کند.


مدیر دفتر طنز حوزه هنری افزود: ما هر ساله شکل و شمایل نمایشگاه را تکراری می‌بینیم. یعنی شما اگر عکس‌های امسال را با عکس‌های سال قبل نمایشگاه را مقایسه کنید، همه یک شکل است و جاذبه چشمگیری ندارد.


فیض خاطرنشان کرد: وقتی آمار کتاب خوانی بالا می‌رود برای فرهنگ و هنر خوب است و برای مسئولان هم خوشحال کننده خواهد بود، زیرا بازخورد تلاش خود را با کتاب خوان شدن مردم می‌بینند./1322/د101/ف
ارسال نظرات