۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۶۱۵۵۶

کودکان 22 درصد اسرای فلسطینی را تشکیل می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ مرکز تحقیقات اسرای فلسطین تاکید کرد: کودکان 22 درصد اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات اسرای فلسطین خاطرنشان کرد: 230 کودک فلسطینی در بازداشتگاههای رژیم اشغالگر قدس بسر می برند که 52 تن از آنان از اهالی بیت المقدس هستند.

 

این مرکز افزود: بازداشت کودکان در شهر بیت المقدس همچنان ادامه دارد و هر روز بین 4 تا 6 کودک ازسوی نیروهای صهیونیست بازداشت می شوند و به مدت چند ساعت یا چند روز از آنها بازجویی به عمل آمده و سپس آزاد می شوند.

 

مرکز یاد شده با صدور بیانیه ای افزود: بازداشت کودکان و نوجوانان ساکن قدس اشغالی رو به افزایش است. در سال 2013 ، 380 کودک بازداشت گردید اما این رقم در مورد نوجوانان و کودکان کمتر از 18 سال به بیش از 600 نفر رسید.

 

بیانیه خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر در هنگام بازداشت کودکان بیت المقدس به شدت از خشونت استفاده می کنند. معمولا نیروهای ویژه نقاب دار سرتا پا مسلح وحشیانه و بطور عمد به خانه ها یورش برده و کودکان را از دامان خانواده هایشان می ربایند تا بدین ترتیب احساس ناامنی کنند.

 

بیانیه توضیح داد: نیروهای اشغالگر اکثر کودکان بازداشت شده را به بازداشتگاه المسکوبیه در بخش اشغالی بیت المقدس منتقل می کنند و در آنجا در شرایط بسیار دشوار مورد بازجویی قرار می دهند بدون آنکه به خانواده هایشان اجازه حضور داده شود.

 

مقامات رژیم صهیونیستی طی مدت بازجویی انواع فشارها را علیه این نوجوانان و کودکان مظلوم و بی گناه به کار می برند.

 

لازم به یادآوری است در سال 2015 به دنبال شدت گرفتن درگیری ها میان نیروهای اشغالگر اسراییل و شهروندان فلسطینی، بازداشت کودکان در شهر بیت المقدس نیز بطور چشمگیری افزایش یافت.

 

نیروهای ددمنش صهیونیست در سال گذشته با کشتن و سوزندان محمد ابوخضیر یکی از کودکان بیت المقدس اوج وحشی گری خود را به نمایش گذاشتند./982/د101/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات