۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۶۱۵۶۱
نماینده ولی فقیه در کردستان:

رزمندگان یمن، شهدای انقلاب را الگوی مبارزات خود قرار داده‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به لزوم الگوسازی شهدا برای جوانان، گفت: رزمندگان یمن با نگاه به انقلاب اسلامی ایران و شهدای گرانقدر دفاع مقدس، در مقابل استکبار جهانی قد علم کرده اند.
نماينده ولي فقيه در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز با حضور در کنگره شهدای پیشمرگ مسلمان کرد با بزرگداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس عنوان داشت: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد با ایستادگی و رشادت های بی پایان در دوران دفاع مقدس، پرچم اسلام را در سراسر جهان به اهتزار درآوردند.


وی انقلاب اسلامی را در جهان منحصر به فرد دانست و تأکید کرد: امام راحل با ایجاد شور و حال انقلاب در قلب جوانان بیدار، انقلابی را رقم زد که در دنیا نظیر نداشت، زمانی امام از حضور خداوند متعال در لحظه به لحظه زندگی انسان ها سخن می گفت که همه قدرت های غربی و مستکبر برای حذف خدا از زندگی انسان ها تلاش می کردند.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی افزود: جوانان آگاه، در آن زمان سخن حق  امام راحل را شنیدند و با فداکاری و رشادت های بی پایان، انقلاب اسلامی را رقم زدند.


نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به سخنان رهبری در سفر خود به کردستان، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، این شهدا، جان گرانبهای خود را در راه انقلاب تقدیم کردند و حتی گاهی دشمن به تهدید خانواده شهدای پیشمرگ می پرداخت اما با این وجود، نتوانست ذره ای در اراده راسخ آن ها خللی وارد کند.


وی در سخنان خود به اقدامات ماموستا شهید برهان عالی اشاره کرد و افزود: شهدای روحانی در این انقلاب سهم عظیمی داشتند، ماموستا شهید برهان عالی نیز به جرم اعتقاد به وحدت شیعه و سنی که مخالف عقاید دشمنان اسلام بود به شهادت رسید.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به لزوم الگوسازی شهدای انقلاب، ادامه داد: آن ها به دعوت حق به سوی رستگاری لبیک گفتند و از تعلقات دنیوی گذشتند و هم جواری با حضرت حق را برگزیدند و این امر نشان از ارزشمندی کار آن ها در نزد خداوند داشته و باید در جهت الگوسازی و اسوه قرار دادن آن ها برای جوانان تلاش بیشتری صورت گیرد.


وی در پایان شهدای پیشمرگ مسلمان کرد را الگویی برای رزمندگان و مبارزان یمنی خواند و افزود: حوثی ها و شافعی های یمن، در مقابل استکبار ایستادگی کرده و در تقابل با آل سعود و سایر هم پیمانان و دست نشانده های استکبار بزرگ جهانی، مقاومت کرده و شهدای انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود قرار دادند./857/پ202/ب4

ارسال نظرات