۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۶۱۵۶۳
امام ‌جمعه شهرستان سلسله:

مهم ترین عامل گسترش فرهنگ و دین در جامعه علما هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان سلسله با بیان این که پیشرفت فرهنگ جامعه به عالمان و اندیشمندان آن جامعه وابسته است، گفت: مهم ترین عنصر گسترش فرهنگ و دین در جامعه علما هستند.
همايش تجليل از علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سید سجاد موسوی، امام‌جمعه شهرستان سلسله، صبح امروز در مراسم نکوداشت آیت الله حاج محمد بلند نظر گفت: تکریم از علما همچون تکریم پیامبر اکرم (ص) است.

 

امام‌جمعه شهرستان سلسله افزود: تکریم از بزرگان در دین مبین اسلام و سیره ائمه معصومین(ع) جایگاه والایی دارد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که علما وارثان انبیا هستند، بیان داشت: علمای دین در گسترش و تبیین فرهنگ دینی در جامعه نقش بسزایی داشتند.

 

وی تصریح کرد: علما عمر خویش را در جهت امانت داری، صیانت از دین و ترویج فرهنگ دینی صرف می کنند.

 

تکریم از علما نقش بسزایی در الگوسازی برای نسل جوان دارد

امام جمعه شهرستان سلسله با بیان این که تکریم از علما نقش بسزایی در الگوسازی برای نسل جوان دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم تجلیل از علما و مفاخر دینی موجب آشنایی نسل جوان و آینده با ویژگی های بارز این بزرگان می شود و مسیر آینده را برای آنان ترسیم می کند.

 

وی با بیان این که پیشرفت فرهنگ جامعه به عالمان و اندیشمندان آن جامعه وابسته است، اظهار داشت: مهم ترین عنصر گسترش فرهنگ و دین در جامعه علما هستند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: شناساندن علما، سیره و روش زندگی آنان در فرهنگ سازی برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تأثیر فراوانی دارد.

 

وی با بیان این که در خدمت به مردم شهرستان سلسله زحمات فراوانی کشیده است، عنوان داشت: مردم این دیار همیشه با عالمان دینی همدل و همزبان بوده و هستند./9459/پ202/ح

ارسال نظرات